Fan att ni alla orkar?! Hoppas verkligen isen släpper snart i landet. Så kan ni alla lägga er energi på att fiska istället för att sitta och provocera varandra. Respektera att folk har olika åsikter...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Onödigt som f*n...
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inläggFråga ?
HUr många har dunjacka på vintern?
Vilka äter kyckling och kött?
Äter ni fisk ?
Använder ni beten, spön, rullar etc som är tillverkade i asien?
Vart vi än vänder oss i sammhället så finns det alltid något eller några som drabbas illa.
Senast ankorna man slet dunet av.
Kreatur och kycklingar som inte vet annat än att gödas för att dödas.
Hur mycket barnarbete tror ni det finns bakom kulisserna där era kära fiskeprylar tillverkas ?
Då känns det som om den där gäddan eller öringen som var uppe ovanför vattnet lite för länge eller som sprattlade kanske inte var så jävla viktigt !
Det har nästan blivit spöklikt nära, nästan frireligöst sektaktigt med C&R. Kanske vi borde istället börja att istället för att hoppa på varandra och "kräva" att alla ska agera på samma sätt vara nöjda med att vi själva agerar så vi själva mår bra av det vi gör.
Gapar vi för mkt så kanske allt fiske regleras till slut !
"detta var ett trevlig vattenhål en gång i tiden, 50:- på att jag får på käften direkt för detta och jag sätter ytterligare 50 på att jag vet från vem"
Kommentera
-
Tyvärr så är det så att det finns en osynlig gräns i sverige som troligen går mellan sthlm och gävle. Ovan för denna gräns så har fisket sedan urminnes tider troligen ( i allafall sedan jag var lite, är 40 nu) bedrivits på ett visst sätt ( som på filmen) Det är oerhört svårt att förändar människors vanor och beteenden då det gäller fisk & fisket.
Alla vi försöker ju att förändra synen på sportfiske men att genom en sektlik pådyvling av egna åsikter så kommer folk att bara slå bakut. Ingen gillar att bli tillsagd på det sätt som sker i forumet och därför ignoreras också budskapet.
Helt krasst så bör man naturligtvis respektera våra natur resurser men att sitta i Skåne och gapa ihjäl sig på en norrlänning för att han har en röding sprattlande på isen hjälper inte. Skåningen kommer troligen aldrig ens fiska i dessa vatten eller ens se dessa fiskar.
Personligen skulle jag aldrig hoppa på er karpfiskare som plockar upp en och samma karp som ni även gett namn då det är erat vatten och era fiskar som ni ska respektera.
Jag skulle kunna gå in på laxtävlingar i Vänern etc men jag skiter i det !
Skulle vi respektera fiskarna borde vi kanske återgå till hushållsfiske där vi endast tar upp det vi ska ha och lämna annan fisk ifred. Då först har vi kommit så långt i respekten för djuren att vi kan vara nöjda.
Alla här älskar ju att fiska så låt då även folk få fiska som dom vill. Ni kommer tyvärr inte kunna förändra arv & miljö genom hån, hot & fördömmande.
Nog nu och fokusera på det som är viktigt i livet ! Fiske, Fiske, Fiske !
Och ja jag bor i norrland och tar upp gädda för mat.Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun
Stuguns Pike Fishing Center
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inläggDär satt den, X!Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !
Wallins Fiske Team Stugun
Stuguns Pike Fishing Center
Kommentera
-
Det märks att alla har fiskat för lite, det blir nog bättre när det kommer öppet vatten, hoppas jag!
Det finns alltid något som är värre, så bara därför kan man inte skita i dom mindre..
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inläggJa tror alla härinne behöver en tur ut på vattnet.
Jag med för den delensigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 017 visningar
1 gilla
|