Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur som helst, djurplågeri är det inte. Fiskplågeri möjligen.
    Det är dessutom långt ifrån att t.ex meta med levande mört så dubbelmoralen borde kanske kollas en gång till. Men kanske ska man inte mata webtroll?

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Fiskar som simmar upponer utan fenor med sönderskavda skallar och äter skräp tycker jag inte är okej någonstans.
      Nej jag tycker väl också det är tråkigt att vissa fiskar är såhär. Så som du beskriver har jag aldrig sett en regnbåge dock. Och det är väl givet att man klubbar en sådan fisk. Men du måste ju förstå själv att jag i mitt inlägg inte syftade på dessa sortens fiskar.

Kommentera

Detta är ganska löjligt. /close snälla....

Kommentera

Jag har läst igenom alla inlägg i denna tråden och sitter nu lite smått fundersam vid min dator...För att få lite klarhet så vore det bra om tex Flodis kunde rangordna fiskarterna så att jag vet vilka jag får plåga/agna med levande/låta självdö/återutsätta trotts att dom är skadade. Och vilka jag ska behandla med "respekt"...

Kommentera

Ursprungligen postat av MrGädda
            Det avgör du ju själv. Du bestämmer själv hur du vill göra med din fisk.
            Flode gör som han vill med sin fisk. Jag gör som jag vill med min fisk. Jag har personligen inga som helst problem med att sätta korkarna i en fetingmört och hoppas på att den blir sönderköttad av en gädda som jag sedan släpper tillbaka.

Bara man står för det man gör.
            Ett bra och rakt svar måste jag säga

Kommentera

Sörträsket är ett P&T vatten med "ädelfisk".
              Finns en massa gödisar där oxå.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrGädda
                Det avgör du ju själv. Du bestämmer själv hur du vill göra med din fisk.
                Flode gör som han vill med sin fisk. Jag gör som jag vill med min fisk. Jag har personligen inga som helst problem med att sätta korkarna i en fetingmört och hoppas på att den blir sönderköttad av en gädda som jag sedan släpper tillbaka.

Bara man står för det man gör.

Ha respekt för varandra, de flesta har sin syn på sitt fiske och man kan inte moralisera över det, och självutnämnda moraltanter har väl ingen respekt för?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg

Ha respekt för varandra, de flesta har sin syn på sitt fiske och man kan inte moralisera över det, och självutnämnda moraltanter har väl ingen respekt för?
                  Du har så rätt så! Vad jag är ute efter är att om jag behåller en kilosborre för att jag vill så är jag en mördande svenssonfiskare men om jag tar 300 mört i en mjärde för att agna med då e jag en sportfiskare. Jag tycker att var och en ska fiska med sunt förnuft...ta hem matfisk och släpp tillbaka överflödet så har det funkat sen hedenhös tid och vad jag vet så har ännu ingen lyckats utrota någon fiskart genom husbehovsfiske som det var förr i tiden.

Kommentera

jag skulle aldrig slå ihjäl en gädda, absolut inte för o äta den. om nån vill ta hem ett par tvåkilos för o käka så går det väl hur bra som helst. det e ju när nån tattare fyller gräsmattan med fina gäddor för o mata nån räv eller när man klubbar en gädda som väger över 10 kilo bara för att man inte fattar bättre som folk oftast reagerar på.
                    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg
                      jag skulle aldrig slå ihjäl en gädda, absolut inte för o äta den. om nån vill ta hem ett par tvåkilos för o käka så går det väl hur bra som helst. det e ju när nån tattare fyller gräsmattan med fina gäddor för o mata nån räv eller när man klubbar en gädda som väger över 10 kilo bara för att man inte fattar bättre som folk oftast reagerar på.
                      Men du krokar gärna fast ett par stora 3-krokar i den (som den säkert inte mår dåligt av) och tröttar ut den för att kunna väga och ta ett kort på den...
                      Poängen är att folk inte ska vara så jävla snabba med att dömma någon för att han/hon inte släpper tillbaka allt de fångar. Jag menar att vad e det att gnälla på en 10 årig kille som stolt posserar med sin fångst hemma på gräsmattan
                      eller att nån filmar sin fångst som han kanske tar hem och gör en trevlig måltid av??? Det finns en väldig massa medlemmar på FS som borde ransaka sig själva innan de kasstar skit på andra...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 011 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art