Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Precis "MrGädda" Jag håller med dig! Men jag är även trött på de som ser ner på andra människor bara för att de tar upp en gädda då och då.
    Då menar jag inte en gädda på 5+, utan matgäddor 1,5-2 kg... Det började inte direkt med C & R...

Kommentera

Bli inte upprörd nu..

AxlRose: Visst ska man sköta fiskarna snyggt.

Det hör även till att inte väga fiskar man ämnar att släppa tillbaka i gälarna. En IKEA-kasse kostar 5 kr om man inte vill investera i en vågsäck. För mindre fisk duger även en fuktad plastkasse.

Ska man köra C&R så måste alla detajerna funka.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jag hade tyvärr ingen tillgång till vågsäck just då... Men nu så använder jag det. Som tur var (som jag sa förut) så klarade sig fisken fint =)
        --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tisse Visa inlägg
          Precis "MrGädda" Jag håller med dig! Men jag är även trött på de som ser ner på andra människor bara för att de tar upp en gädda då och då.
          Då menar jag inte en gädda på 5+, utan matgäddor 1,5-2 kg... Det började inte direkt med C & R...
          tror inte det är så många som blir förbannade eller ser ner på nån som tar upp en 2-kilosgädda för o käka den här.
          -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Kul att se att alla inte är förlorade... Jag har kikat en del i forumet, och det är inte så ovanligt att kommentarer som, "usch, jag skulle aldrig tänka mig att döda en gädda" dyker upp..

Kommentera

Var det bara jag som väntade på att skoter skulle dåna över firrarna?
              Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
                Jag hade tyvärr ingen tillgång till vågsäck just då... Men nu så använder jag det. Som tur var (som jag sa förut) så klarade sig fisken fint =)
                Snackar du med den dagligen eller?

Din förklaring är ju lysande, men tankekraften funkar tyvärr inte i det verkliga livet. Där köper man en riktig håv, har någonting att lägga fisken på och väger den absolute inte i gällocket.
                sigpic

Kommentera

Det är väl bara dumt att förstöra bra mat?
                  Jag ogillar morälkärringar och deras dräpor och jag är inte rädd att säga det.
                  Att dra en kidnappningshistoria som parallell visar mer på hur avkopplad ovh fjärmad man är från verkligheten.
                  Jag är född i den relativa finska vildmarken, uppvuxen i en småstad och är relativt nyinflyttad till storstan och jag skräms lite av all okunnighet och översittarfasoner med vissa personers jävla "jag är heligare än du-snack". Vem gav AxlRose tolkningsföreträde för hur man behandlar fisk? Vad har han för kvalifikationer på att agera moralisk övervakare över behandligen av fisk?
                  Vad är det för utbildning för den tjänsten? Vilka specialkunskaper måste man inte besitta för att kunna göra korrekta anatomiska bedömningar över fiskens hälsotillstånd?
                  Personligen begriper iag betydligt mindre av fiskare som utger sig för att vara deras frälsare, som fiskar för att få lite schyssta bilder och bånga rekord och många arter på så tunn lina som möjligt helst med risk för att fisken simmar runt med en massa krokar i käften.
                  Jag kan tänka mig att de där tre fiskarna fått varsin klapp av prästen med tanke på blodet som låg på isen och vad som händer när de legat ett tag kan vara att den kvicknar till eller får sina sk reflexer vilket inte behöver betyda att den lider.
                  Faktum är att fisken är död, på väg till en stekpanna och det finns inget mer i den fiskens liv att sörja. På en fiskebåt kan den där transporten ta många timmar till och skulle fiskhandlaren se att fisken sprattlade lite trots dessa timmar extra när den köps av honom skulle han bli själaglad, för då vet han att den är färsk.

Nej, jag gillar heller inte att man inte tar vara på sin fisk på bästa möjliga sätt, men det finns mycket annat här i världen som är betydligt mer upprörande än det där. Får man den reaktionen för att man bommat ett extraslag med prästen på en liten fisk, vad ska det då inte bli av att en liten tjej blir inlåst i en källare och får föda barn gjorda av hennes far i något decennium, eller att en lite tjej får åka med sin farsa knarkaren och leka knulldocka på kommando medan de bor i bilen och utan att någon gör något eller tar något som helst ansvar?
                  Vad blir din reaktion på att något hundratal människor låsts in på ett fångläger och torterats i flera år utan att anklagas för något brott?
                  Vad är reaktionen från dig när du ser folk gå runt i Che Guevara t-shirtar och hylla samma ideal som Stalin gjorde, som kostade mer än 25 miljoner människor livet?
                  Kamma dig nu, njut av ditt fiskebångande och hoppas du får bra kort. Själv tänker jag äta upp dem och använda riktigt smör vid stekningen.

PS, kolla nu så vadderingen på vågen räcker till och att du använder knutlös håv.

Kommentera

Peace !

Kommentera

Ursprungligen postat av Gnagarn Visa inlägg
                      Var det bara jag som väntade på att skoter skulle dåna över firrarna?

nej jag me... men ärligt hur kan ni sitta och hyperventilera och ens skriva ett meddelande över en film som de flesta pimpelfiskare ser som vardag... hade de lekt med fisken hade det varit en annan sak tycker jag men detta var bara fjantigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 011 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art