Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fan att ni alla orkar?! Hoppas verkligen isen släpper snart i landet. Så kan ni alla lägga er energi på att fiska istället för att sitta och provocera varandra. Respektera att folk har olika åsikter...
    ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Bra kod, X!
      De flesta hajar, andra behöver mer erfarenhet bara. Jag har lite hopp kvar öven för herr bonkbonk!
      Han fiskar ju i alla fall så han kan ju inte vara helt korkad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xtravagance Visa inlägg
        Fråga ?
        HUr många har dunjacka på vintern?
        Vilka äter kyckling och kött?
        Äter ni fisk ?
        Använder ni beten, spön, rullar etc som är tillverkade i asien?

Vart vi än vänder oss i sammhället så finns det alltid något eller några som drabbas illa.

Senast ankorna man slet dunet av.
        Kreatur och kycklingar som inte vet annat än att gödas för att dödas.
        Hur mycket barnarbete tror ni det finns bakom kulisserna där era kära fiskeprylar tillverkas ?

Då känns det som om den där gäddan eller öringen som var uppe ovanför vattnet lite för länge eller som sprattlade kanske inte var så jävla viktigt !

Det har nästan blivit spöklikt nära, nästan frireligöst sektaktigt med C&R. Kanske vi borde istället börja att istället för att hoppa på varandra och "kräva" att alla ska agera på samma sätt vara nöjda med att vi själva agerar så vi själva mår bra av det vi gör.

Gapar vi för mkt så kanske allt fiske regleras till slut !

"detta var ett trevlig vattenhål en gång i tiden, 50:- på att jag får på käften direkt för detta och jag sätter ytterligare 50 på att jag vet från vem"
        Jag lägger ner efter detta inlägg. För nu går verkligen resonemanget i rundgång. Det är ju precis vad jag har sagt hela tiden att det finns alltid något värre men det legitimerar ju inte vårat eller någon annans tvivelaktiga beteende. Vi får ett ganska syniskt samhälle. Imorse hörde jag på radio att en 17 årig kille sköt ett tidningsbud i Malmö i tron att tidningsbudet hade pengar. Låter ju som en pundare men vad gör det när 6 miljoner judar gasades ihjäl under andra världskriget. Ett tidningsbud mer eller mindre och skåning på köpet varför överhuvudtaget ta upp detta i radio då det finns mycket värre saker att berätta om. Övertydlig / Ironi men poängen är att vi sportfiskare bör kunna hitta former som gör att vi inte får andra grupperingar av människor efter oss tex fanatiska grupper som arbetar för noll djurplågeri. Vi har inte råd att få opinionen mot oss. Då kommer starka krafter att arbeta för just det som nämns i din länk från GP. Det finns påbörjade projekt mellan exemplevis fiskeguider och länstyrelser om fiskevård/fiskemärkning. Det finns sportfiskebutiker som gör egna utsättningar av fisk osv. Det finns på frivillig basis sportfiskare som sanerar vattendrag så att havsöringen reproduceras. Bra saker som gör att sportfiskare får ett bättre renome´som gör att vi kan och får fortsätta att fiska i havet och i större sjöar. Är ingen fanatisk C&R person själv men som denna tråd började med en gång så är en sådan Youtube film inget bra för sportfiskarens image. Det blir ännu värre när flera sportfiskare tycker att det är inget att orda om och undrar vad problemet är. Jag lovar Er att det kommer bli problem och det kommer bara drabba sportfiskarna.... Vi kan titta på jägarna som är en snarlik hobby som har förstått att prata/kommunicera viltvård till allmänheten och har en uttalad hederskodex som de flesta följer. Tack för mig och hoppas att ni alla får ett bra fiskeår och hanterar era fångster med respekt oavsett ni släpper tillbaka den eller äter upp den.

Kommentera

Tyvärr så är det så att det finns en osynlig gräns i sverige som troligen går mellan sthlm och gävle. Ovan för denna gräns så har fisket sedan urminnes tider troligen ( i allafall sedan jag var lite, är 40 nu) bedrivits på ett visst sätt ( som på filmen) Det är oerhört svårt att förändar människors vanor och beteenden då det gäller fisk & fisket.

Alla vi försöker ju att förändra synen på sportfiske men att genom en sektlik pådyvling av egna åsikter så kommer folk att bara slå bakut. Ingen gillar att bli tillsagd på det sätt som sker i forumet och därför ignoreras också budskapet.

Helt krasst så bör man naturligtvis respektera våra natur resurser men att sitta i Skåne och gapa ihjäl sig på en norrlänning för att han har en röding sprattlande på isen hjälper inte. Skåningen kommer troligen aldrig ens fiska i dessa vatten eller ens se dessa fiskar.

Personligen skulle jag aldrig hoppa på er karpfiskare som plockar upp en och samma karp som ni även gett namn då det är erat vatten och era fiskar som ni ska respektera.

Jag skulle kunna gå in på laxtävlingar i Vänern etc men jag skiter i det !

Skulle vi respektera fiskarna borde vi kanske återgå till hushållsfiske där vi endast tar upp det vi ska ha och lämna annan fisk ifred. Då först har vi kommit så långt i respekten för djuren att vi kan vara nöjda.

Alla här älskar ju att fiska så låt då även folk få fiska som dom vill. Ni kommer tyvärr inte kunna förändra arv & miljö genom hån, hot & fördömmande.

Nog nu och fokusera på det som är viktigt i livet ! Fiske, Fiske, Fiske !

Och ja jag bor i norrland och tar upp gädda för mat.
          Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Där satt den, X!

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
              Där satt den, X!
              Tack !
              Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Det märks att alla har fiskat för lite, det blir nog bättre när det kommer öppet vatten, hoppas jag!

Det finns alltid något som är värre, så bara därför kan man inte skita i dom mindre..

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ja tror alla härinne behöver en tur ut på vattnet.
                  Jag med för den delen

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
                    Ja tror alla härinne behöver en tur ut på vattnet.
                    Jag med för den delen
                    Det finns ju alltid strömmande vatten... men det kanske är aktuellt i bara Skåne.
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jo det sant men här finns det inte så många strömmande vatten. Men hursomhelst så borde alla ut o fiska. man kan ju bli lite förundrad om hur påverkad man blir av att inte fiska på nån månad

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art