Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men vem fan orkar bry sig om vad den där Flodebananen tycker och tänker?

Visst han fiskar mycket och har iaf något innanför pannbenet, men 99 fall av 100 så ska han bara skriva provocerande för att vara Bror Duktig. Och han lägger sig alltid i ALLT som tänkas kan.
    Det är inte en Scaner som bara skriver skit för att få folk att bli arga. Flodapan är däremot en fullständig utveckling utav arten Besserus Wissus.

Kommentera

Tycker det låter som att vissa personer i den här tråden sitter och skriver i fel forum.
      Vill man ta upp en mat fisk så ska man göra det men då tycker jag man kan avliva den snabbt.
      // Marcus
      http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Alla som någon gång avlivat en fisk vet att dom inte sprattlar oavbrutet i 30sekunder efteråt, då har man misslyckats ganska rejält.

C&R på gödis?

Bättre vi krokar mörtarna och sedan panerar gäddorna på en grusramp och därefter släpper hem dom, då har vi iaf behandlat alla likadant?

Vi märker det...

Kollade noga på filmen en gång till och kan hålla med om att den 3e inte är död, men de andra två är mest troligt det. Och som sagt han kan lika väl ha klubbat den efter han filmat den.

Och varför kan man inte återutsätta gödisar? Har väl för fan ingen betydelse om de så är klonade, andra kan ha glädje utav fisken. Är jag och fiskar regnbåge och jag fått en fisk, då släpper jag tillbaka resten jag får eftersom jag inte äter mer, jag bonkar inte allt bara för att det är "gödisar".

Och vad du menar med dina panerade gäddor de förstår jag inte. Tror inte riktigt du förstod vad jag menade. Du sitter och säger att de enda som håller på med tortyr är trålfiskare. Men du har inga problem med att själv använda tortyr på de fiskar du inte tycker är lika mycket värda, såsom exempelvis mört. Det kan du aldrig komma undan. Så innan du sitter och gnäller på andra så se över ditt eget fiske själv först.

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
          Kollade noga på filmen en gång till och kan hålla med om att den 3e inte är död, men de andra två är mest troligt det. Och som sagt han kan lika väl ha klubbat den efter han filmat den.
          Men, ingen här visste ju om dom var döda eller levande, och nu vet du helt plötsligt?

Och varför kan man inte återutsätta gödisar? Har väl för fan ingen betydelse om de så är klonade, andra kan ha glädje utav fisken. Är jag och fiskar regnbåge och jag fått en fisk, då släpper jag tillbaka resten jag får eftersom jag inte äter mer, jag bonkar inte allt bara för att det är "gödisar".
          Djurplågeri om något eller?

Och vad du menar med dina panerade gäddor de förstår jag inte. Tror inte riktigt du förstod vad jag menade. Du sitter och säger att de enda som håller på med tortyr är trålfiskare. Men du har inga problem med att själv använda tortyr på de fiskar du inte tycker är lika mycket värda, såsom exempelvis mört. Det kan du aldrig komma undan. Så innan du sitter och gnäller på andra så se över ditt eget fiske själv först.
          Jag menade att bara för man sätter krokarna i mörten så kan man inte behandla Gäddorna väl utan att bli kritiserad för det?
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Azazeal Visa inlägg

Visst han fiskar mycket och har iaf något innanför pannbenet, men 99 fall av 100 så ska han bara skriva provocerande för att vara Bror Duktig. Och han lägger sig alltid i ALLT som tänkas kan.
            Det är inte en Scaner som bara skriver skit för att få folk att bli arga. Flodapan är däremot en fullständig utveckling utav arten Besserus Wissus.

Ap! missbruka inte ordet apa tack!

annars har jag inget emot ditt inlägg

Kommentera

En och annan tydligen...
              sigpic

Kommentera

Jag håller med dej till 110% Henke.

Men nu!

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                  Men, ingen här visste ju om dom var döda eller levande, och nu vet du helt plötsligt?

Djurplågeri om något eller?

Jag menade att bara för man sätter krokarna i mörten så kan man inte behandla Gäddorna väl utan att bli kritiserad för det?

Jag skrev mest troligt. Vad i den meningen förstod du inte? Hur kan du få det till att jag vet när jag skrev mest troligt?

Ok så du säger att om man sätter tillbaka en regnbåge så är det djurplågeri? Förstår inte riktigt hur du tänker, du sitter och gnäller på att en kille har vägt en gädda i käken och sitter och yrar om tortyr. Men nu sitter du själv och säger att om man släpper tillbaka fisk så är det tortyr? Hur ska du ha det?

Och självklart kan du behandla gäddorna väl. Men det är en jävla dubbelmoral. Men du tycker du ju att det är tortyr att släppa tillbaka fisk med, så förstår inte riktigt hur du resonerar. Men det gördetsamma, jag är inte så finkänslig, gäddan tål mer än vad man kan tro, men det är inget man ska räkna med, därför är jag alltid så varsam det går.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentera

Ursprungligen postat av mp Visa inlägg
                    Jag håller med dej till 110% Henke.

Men nu!
                    ..oj en till som utförligt inte tycker.
                    sigpic

Kommentera

Ok så du säger att om man sätter tillbaka en regnbåge så är det djurplågeri? Förstår inte riktigt hur du tänker, du sitter och gnäller på att en kille har vägt en gädda i käken och sitter och yrar om tortyr. Men nu sitter du själv och säger att om man släpper tillbaka fisk så är det tortyr? Hur ska du ha det?
                      Fiskar som simmar upponer utan fenor med sönderskavda skallar och äter skräp tycker jag inte är okej någonstans.
                      Senast ändrad av Flodebanan; 2009-03-02, 02:17.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 017 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art