Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
    Hur orkar du? Nä seriöst så tycker jag nu (efter att ha sett alla inlägg i tråden) att det var en ganska så dålig idé att visa på vad jag själv tycker, folk blir ju bara irriterade =) Inte alla, men det känns ju inte kul att man har dragit ner så mångas humör så att de har suttit och argumenterat mot varandra i typ 2 år (typ, käns som det ;p)

Nej jag tror jag låter andra personer lägga upp såna här trådar så att jag inte själv behöver bli bombad =)

Kul att tråden fått en mer positiv anda i slutet (snacket om fiske på öppet vatten alltså). =)
    Själv håller jag med många: Man ska inte skita i saker för att det finns värre exempel, folk har olika åsikter och det känns ganska onödigt när folk sitter och försöker "tvinga" dem till att hålla med dem, man ska alltid behandla fisken väl oavsett om den ska bli mat eller inte, det är inget fel att ta upp en matgädda och nummer ett på listan: Det är alltid lika kul att läsa andras åsikter här på fiskesnack, förståndiga och oförståndiga =)

Peas
    Synd att du ska ta det så.
    Självklart ska du posta om du tycker något om ett eller annat, det är därför sidan och liknande sidor finns till om nästan alla ämnen. Jag tror faktiskt inte att särskilt många "skiter i småsakerna" bara för att de/vi tycker att det finns värre saker här i världen att oroa sig för. Det jag ville ha sagt och säkert någon till var att livet är för kort för att låta sig uppröras över småsaker och låta sånt förstöra dagen för en. I senare skeden av livet har man så mycket större uppgifter att brottas med och stånga sin panna blodig för att sånt där bara blir som bakgrundsbrus som stör.

Det andra jag kunde reagera på är den hetsiga stämningen du piskar upp med hetsiga uttryck, som om du var aktivistledare eller s-kvinna och protesterade mot patriarkatet eller judarnas intrång i Gaza.
    Någon nämnde sektbeteende också.
    Jag tror faktiskt att vi kunnat få lika mycket sagt med en lugn och sansad ton om du framställt "problematiken" med ett mindre attackerande språk, för jag är i alla fall allergisk mot självutnämnda agitatorer som på en 20-sekunders film kan vara beredd att döda eller allvarligt skada en människa som inte beter sig exakt som du blivit lärd. [Exempel] Det är som om jag skulle gå fram till alla som äter med keps på huvudet i en skolmatsal och bara slå av den för dem och skrika nå't i stil med "HARU INGEN JÄVLA UPPFOSTRAN UNGJÄVEL!!!" "SÅN JÄVLA DÅLIG STIL"och motivera detta med att man ska inte skita i de små sakerna för att det finns sånt som är värre, samtidigt som skolans rektor får spö av något gäng för att rektorn inte tyckte de skulle få sälja hasch på skolan till 13-åringar.[/Exempel]

Hänger du med?
    Senast ändrad av Jari F1; 2009-03-06, 05:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av MrGädda
      Jävligt najs hemsida!!!
      Tack som fan. Nu ska jag börja designa lite nya projekt som kanske dyker upp senare i vår.

Skitfiske på er alla och kan vi inte gemensamt försöka att tona ner oss lite och disskutera på sansad nivå så går nog budskapen hem.
      Åhh ja, Åhh ja det går allt an att ta för sig två gånger !

Wallins Fiske Team Stugun

Stuguns Pike Fishing Center

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
        Hur orkar du? Nä seriöst så tycker jag nu (efter att ha sett alla inlägg i tråden) att det var en ganska så dålig idé att visa på vad jag själv tycker, folk blir ju bara irriterade =) Inte alla, men det känns ju inte kul att man har dragit ner så mångas humör så att de har suttit och argumenterat mot varandra i typ 2 år (typ, käns som det ;p)

Nej jag tror jag låter andra personer lägga upp såna här trådar så att jag inte själv behöver bli bombad =)

Kul att tråden fått en mer positiv anda i slutet (snacket om fiske på öppet vatten alltså). =)
        Själv håller jag med många: Man ska inte skita i saker för att det finns värre exempel, folk har olika åsikter och det känns ganska onödigt när folk sitter och försöker "tvinga" dem till att hålla med dem, man ska alltid behandla fisken väl oavsett om den ska bli mat eller inte, det är inget fel att ta upp en matgädda och nummer ett på listan: Det är alltid lika kul att läsa andras åsikter här på fiskesnack, förståndiga och oförståndiga =)

Peas
        Tycker att det ´var bra att du tog upp tråden det skall du ha all heder av. Sen är det ju beklagligt att vi sportfiskare inte kan hitta en minsta gemensamma nämnare hur vi skall förhålla oss till varandra. Behandla den fångst vi får och så vidare. Var och en får ju tycka vad han vill och vi lever ju ett ganska fritt samhälle så inom visst ramverk också göra vad man vill.Var glad åt att det blev en tråd med mycket energi och engagemnag även om den spårade ur och inte höll sig till saken knappast något som du kan styra över. Det sämsta i alla världar är nog när vi inte engagerar oss och fortsätt med att lägga in nya trådar och långsiktigt kanske vi kan hitta någon typ gemensam grund att stå på vilket allt är frågan om. Det skulle gagna oss alla sportfiskare då nog alla upplever att det finns utomstående grupper som motarbetar sportfiskarna vi har inte råd med att få vårt rykte förstört genom dålig image....... Kör så det ryker grabben både på fiskesnack och på sjön.

Kommentera

"ganska så dålig idé att visa på vad jag själv tycker, folk blir ju bara irriterade =)", var ironiskt sagt =)

Till Jari F1: Jag kan ha fel, men jag kommer inte ihåg att jag "piskade upp den hetsiga stämningen med hetsiga uttryck". Jag skulle gärna vilja ha ett exempel för jag minns inte det. Om det var någon som tyckte att jag kommmenterade med "hetsiga uttryck" så ska ni veta att det inte var meningen :8...

Och för att du (Jari F1) inte ska behöva vara orolig så kan jag berätta för dig att en video på en rengbåge som ligger isen levandes, aldrig skulle kunna "förstöra min dag". Men det är kul att du bryr dig
          --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

det ända som jag kan säga är att det är förjävla dålig stil att inte avliva dom.

Kommentera

dra åt helvete vilken meningslös tråd jag hittade här. och det bästa av allt är att han som startade tråden håller en abborre i underkäken på sin bild, det är ju inte så snällt mot fisken. Jag håller själv abborrarna i underkäken men jag klagar inte på hur andra hanterar fisken.
              [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

sitter och läser och tänker att.. : har inte FOLK något bättre för sig än att kommentera detta... sedan kommer jag på mig själv med.. : har inte JAG något bättre för mig än att läsa detta... sedan gör jag ytterliggare misstaget att skriva en kommentar... Att man aldrig lär sig...

Än är inte den sista idioten född...

Kommentera

det här var ju skitkul nu när man bara sitter och fördriver tiden...
                  sigpic

Kommentera

va e det som är så svårt! döda fisken så fort man kan om den ska hem! släpp varsamt så fort man kan om den ska tillbaka! inget lidande! så svårt ta inte upp fisk man inte ska använda. o inte ta upp så mycket fisk så det skadar nått ekosystem, men det är nog nässt intill omöjligt på en person. ja säger såhär: använd sunt förnufft, följ regler och stå för vad ni gör!

bra tråd enligt mig om folk inte har sunt förnufft! alla trådar som diskuteras är bra trådar! nån som vill argumentera imot????
                    Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

• släpper all gädda ja får, händer väl att man tar upp o käka nån liten, i dessa fall avlivar man dem väl så fort som möjligt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 011 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art