Ursprungligen postat av AxlRose
Visa inlägg
Självklart ska du posta om du tycker något om ett eller annat, det är därför sidan och liknande sidor finns till om nästan alla ämnen. Jag tror faktiskt inte att särskilt många "skiter i småsakerna" bara för att de/vi tycker att det finns värre saker här i världen att oroa sig för. Det jag ville ha sagt och säkert någon till var att livet är för kort för att låta sig uppröras över småsaker och låta sånt förstöra dagen för en. I senare skeden av livet har man så mycket större uppgifter att brottas med och stånga sin panna blodig för att sånt där bara blir som bakgrundsbrus som stör.
Det andra jag kunde reagera på är den hetsiga stämningen du piskar upp med hetsiga uttryck, som om du var aktivistledare eller s-kvinna och protesterade mot patriarkatet eller judarnas intrång i Gaza.
Någon nämnde sektbeteende också.
Jag tror faktiskt att vi kunnat få lika mycket sagt med en lugn och sansad ton om du framställt "problematiken" med ett mindre attackerande språk, för jag är i alla fall allergisk mot självutnämnda agitatorer som på en 20-sekunders film kan vara beredd att döda eller allvarligt skada en människa som inte beter sig exakt som du blivit lärd. [Exempel] Det är som om jag skulle gå fram till alla som äter med keps på huvudet i en skolmatsal och bara slå av den för dem och skrika nå't i stil med "HARU INGEN JÄVLA UPPFOSTRAN UNGJÄVEL!!!" "SÅN JÄVLA DÅLIG STIL"och motivera detta med att man ska inte skita i de små sakerna för att det finns sånt som är värre, samtidigt som skolans rektor får spö av något gäng för att rektorn inte tyckte de skulle få sälja hasch på skolan till 13-åringar.[/Exempel]
Hänger du med?
Kommentera