Onödigt som f*n... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödigt som f*n...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Onödigt som f*n...

Idioti...
    När man är inne på youtube och kollar lite fiske så är det inte ovanligt att se filmer med idioter i... Fiskarna behandlas så jäla dåligt i många utav filmerna. Det här absolu inte det värsta exemplet, men ändå sä jäv*a onödigt: http://www.youtube.com/watch?v=7L60El2SOg4

Vad tycker ni? Är det bara jag som blir fövånad över att det faktiskt finns så mycket av dessa exempel?
    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Det är synd att man inte avlivar fisken direkt, men jag är inte speciellt förvånad, det är många där ute som saknar sunt förnuft.
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Det finns värre saker här i mänskligheten än det vi såg där, vad det nu var som var så upprörande.
      Menar du att fisken rörde på sig?

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
        Idioti...
        När man är inne på youtube och kollar lite fiske så är det inte ovanligt att se filmer med idioter i... Fiskarna behandlas så jäla dåligt i många utav filmerna. Det här absolu inte det värsta exemplet, men ändå sä jäv*a onödigt: http://www.youtube.com/watch?v=7L60El2SOg4

Vad tycker ni? Är det bara jag som blir fövånad över att det faktiskt finns så mycket av dessa exempel?
        Faktum är att typ 90% av dom som fiskar mer eller mindre skiter i hur dom sköter fiskarna, exempel här under?
        sigpic

Kommentera

Haha, det vore kul om alla tänkte som du Jari F1...

*Eyy ser du där borta, 2 ungar blir kidnappade av någon gubbe..

* Äsch det finns värre saker än det där att bry sig om, tänk bara på all de fattiga barn i u-länderna som dör av svält varje dag.

Lite övertydligt kanske men du fattar principen, bara för att det finns värre problem så ska man inte skita i dem andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jari F1 Visa inlägg
            Det finns värre saker här i mänskligheten än det vi såg där, vad det nu var som var så upprörande.
            Menar du att fisken rörde på sig?
            Skall man döda fisken gör man det så fort man bara kan. Tortyr är det väl bara nätfiskare som sysslar med?
            sigpic

Kommentera

Till Flodebanan... Tror du verkligen jag är så dum att jag skulle skriva om det här om jag var lika dålig själv?

Ska jag berätta vad bilden visar för något? Jo den visar: förra året, första fisken för året... jag var helt själv i mörkret när en gädda klipper på... får tillslut fram den till den extremt grunda kanten där jag tar upp den med håv... gädan sprattlar till och åker ur håven... jag tar upp den varsamt för att inte råka skada den något mer.. tar ett kort (jag sätter vågen försiktigt vid hjälen utan att den skadas och stöder den under buken så att inte vikten ska placeras på enbart ett ställe).. för att sedan varsamt sätta tillbaka fisken i vattnet där den efter ca 2 sekunder av vila simmar tillbaka...

Så säg inte att jag skiter i att sköta fiskarna rätt, jag behandlar alltid dom varsamt vare sig de ska släppas tillbaka eller tas upp. Att påpeka saker som man inte vet något säkert om, är ju bara för tråkigt att se från folk, särskilt här på fiskesnack där jag har uppfattningen av att de flesta är kloka människor (säger inte att du inte är det, men det du skrev kanske).

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Skall man döda fisken gör man det så fort man bara kan. Tortyr är det väl bara nätfiskare som sysslar med?
                självklarhet...fattar inte att så många har så svårt att förstå det....
                -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Helt med dig Hasse-Halvljus.

Kommentera

Ahh, ville bara förklara bilden så att ingen missuppfattade den =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 010 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art