Om livet på ett fiskbruk i Lofoten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om livet på ett fiskbruk i Lofoten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Om livet på ett fiskbruk i Lofoten

Jag har under ett par säsonger arbetat på ett fiskbruk, beläget på en liten ö ute i Lofotens kalla vatten.
    Nu har jag skrivit en bok om mina upplevelser där och tävlar nu i Bok-SM, där man kan vinna ett förlagskontrakt med Piratförlaget.

Anyhow. Ni som kan det här med fisk, surfa gärna in och läs den. Kommentera om det är en fin fångst eller ett otrevligt bottennapp.

Här är adressen:

http://www.kapitel1.se/lauren-strong...e-till-galaxen

Födelsedagsfirande i sällskap med ett gäng fransmän och fylla på arbetstid. Pervobänken där många sjuka tankar både föds och går i graven. Det olyckliga slutet. Festen då det avslöjas att Pippi Långstrump är stark på grund av doping.

Smaken av en rå torsklever i munnen. Timmarna vid spärrbänken och alla saltkorn i ögat som får mig att gråta. Ljudet från stämpelklockan morgon och kväll. Alla goda fiskluncher och de små turerna i bilen på väg till affären, lyssnandes till tonerna av en sång ingen egentligen kan sjunga.

Kvällen då diverse klädesplagg saknas och Gyllene tider kommer in i bilden. Firmafesten som börjar med kaos men avslutas med ett frieri. Kommentaren på dansgolvet som leder till både det ena, andra och det tredje.

Fisken som försvann i djupet är alltid stor, men hur får man den att simma vidare och släppa taget om ens ben?

Detta är en lite smått annorlunda samling fiskarhistorier.

Mycket intressant och välskrivet! Jobbigt med sådana fullkomliga idioter som i kapitel ett, brukar alltid finnas ett par på varje arbetsplats, speciellt där det mest är lågutbildade män.
    Stå på dig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
    64 svar
    14 985 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg .art