Vilken fiskebag? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken fiskebag?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ok! Tack för tipsen allihopa! Lutar nog åt att det blir en monster bag. Tycker att den verkar bra både funktions, kvalitets och prismässigt. Skitfiske!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Mathias G Visa inlägg
      Funderar på att köpa en ny fiskebag. Det blir antingen en Monster bag eller en Zalt bag. Är det någon som äger någon av dessa väskor som kan ge lite tips om vilken man ska köpa. Jag vill få plats med 5-7 st boxar modell plano 3730 eller liknande, plus lite andra grejor. Tacksam för alla tips!!!
      Många som har stora fina väskor har stora fina båtar står på trailer i garaget . Då ärdet bara å lyfta på väskan så är man klar.
      Sen har många som ja ska ut med grejerna i bilen åka till föräldarna å hämta snurran . Får å få in snurran måste man ta lyfta ur väskan (har liten bil) sen ska polarn in med likadan väska .

.Sen ska man lyfta ur den igen gå ut till bryggan med den. ja blev så trött på eländet så ja köpte mig en mindre väska .Min stora väska Värtan Pike jättebra å prisvärd men skrymmande .
      Ja köpte en Lf tackel bag . Visst man får inte ned den där extra tröjan men?? Ja köpte en vattentät säck som dom som paddlar har . Å den tar inte så stor plats visst det blir 2 grejer men smidiagre å hantera . Å 3 st 3730 lådor räcker ja lovar +en 3700.
      Sen slipper man det där med en blöt väska som ska stå i baksätet för den är så jävla stor så den inte får plats i bakluckan . Där ligger ju snurran å grillen å tanken å ankaret å batterilådan till Ekolodet å allt vad man nu har med sig.

så stor väska är inte alltid bra väska .

/Fredrik

Kommentera

jag har en prologic som man hänger beterna i. jag tycker den fungerar väldigt bra.

Kommentera

jag har en DAM väska men om man vill fiska mer än bara jerk och wobblers så får man inte med tex VJ jiggarna eller en låda med krokar och ringar som man kan behöva man får inte heller med extra rullar ifall nån skulle gå sönder.

darför ska jag köpa en monsterbag . man får plats med alla beten jag behöver för trolling,jerk,spinn,gummibeten och vj jiggarna. samt krokar rullar och allt annat. perfekt helt enkelt

Kommentera

BromanOdell Esox Lucius Tackle Station
            gillar jag skarpt
            Titta gärna in på min fiskeblogg
            www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
              BromanOdell Esox Lucius Tackle Station
              gillar jag skarpt
              Ska det bara va stort . Lätt hanterligt då??

Ja har sett Monster bag å Esox lucius väskan den senare skulle ja aldrig köpa av 2 anledningar . 1 för stor 2 tvivelaktig kvalitee på deras grejer . Deras beten läcker då skulle inte ja våga köpa en så pass dyr sak som en väska . Samma anledning varför ja inte köpte Zaltbag när den kom . Nu är ju den bra men den va inte i början.

Å när ja menar med för stor är det inte för att ja inte kan fylla den . Ja kan säkert plocka i hop 10 st 3730 boxar , fulla så utmana inte ödet .

Min kompis har gått ännu längre han fiskat med ett å samma drag i sen augusti 2006 . Å han drar stora gäddor hela tiden så det där med å sitta å byta beten hela dan är överskattat .

Leif Engström nämner i sina gäddtips att lär dig fiska perfekt med 5 olika beten .
              Men det näms aldrig att man ska ha 20 BJ 20 Big bandit 20 Pig 20 Bulldawg
              och 20 st Zalt .

Jerkbait är en dyr sjukdom

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Ska det bara va stort . Lätt hanterligt då??

Ja har sett Monster bag å Esox lucius väskan den senare skulle ja aldrig köpa av 2 anledningar . 1 för stor 2 tvivelaktig kvalitee på deras grejer . Deras beten läcker då skulle inte ja våga köpa en så pass dyr sak som en väska . Samma anledning varför ja inte köpte Zaltbag när den kom . Nu är ju den bra men den va inte i början.

Å när ja menar med för stor är det inte för att ja inte kan fylla den . Ja kan säkert plocka i hop 10 st 3730 boxar , fulla så utmana inte ödet .

Min kompis har gått ännu längre han fiskat med ett å samma drag i sen augusti 2006 . Å han drar stora gäddor hela tiden så det där med å sitta å byta beten hela dan är överskattat .

Leif Engström nämner i sina gäddtips att lär dig fiska perfekt med 5 olika beten .
                Men det näms aldrig att man ska ha 20 BJ 20 Big bandit 20 Pig 20 Bulldawg
                och 20 st Zalt .

Jerkbait är en dyr sjukdom

/Fredrik

Hej Fredrik
                köpte tackle boxen för ett bra pris
                beten ?
                vad har Leif Engström med väskor att göra
                förklara dig gärna

Mvh Max Vallius

Mvh Max Vallius

Kommentera

nej självklart behöver man inte så mycket grejer. men en låda med jerks,en låda med wobbler.en låda med gummibeten och låda med Vjiggar får jag inte plats med i min väska.
                  om jag bara ska jerka så väljer jag självklart en liten väska. men om man har tänkt att hålla på med många metoder och fiska flera arter räcker det inte med den lilla väskan och då tyckre jag monsterbagen skulle vara guld att ha.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
                    Hej Fredrik
                    köpte tackle boxen för ett bra pris
                    beten ?
                    vad har Leif Engström med väskor att göra
                    förklara dig gärna

Mvh Max Vallius
                    Han nämner att man ska lära sig fiska med 5 olika beten istället för 20 olika . Å gör man det kan väll knappast behövas så stor väska.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                      Han nämner att man ska lära sig fiska med 5 olika beten istället för 20 olika . Å gör man det kan väll knappast behövas så stor väska.

Varför drar du in Leif Engström i en inlägg om en väska ?

jag e nöjd med min stora väska ...
                      och vill han och du fiska med fem olika beten så varsågod

Mvh Max Vallius

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg