Gäddriket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddriket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Juha, jag tänker inte klanka på dig för att du bonkar fisk med avsliten gälbåge, men jag har fått ett antal gäddor med trasiga gälbågar i fin kondition.....sen har den ju större chans att överleva i vattnet än på durken i båten....
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

Re: Nu skarvar han igen!

Originally posted by BeBest
      Pagra. I öronen på en så notorisk kontrollivrare, som den jag är, låter dina ord som ljuv musik. Men så började det eka konstigt inne i tomrummet mellan lurarna. När jag försökte lyssna till min inre röst, tyckte jag mig höra triumfvagnens slav säga:
      Var får du tag på alla kontrollörer? Hur får dem, som inte bryr sig i dag att bry sig om ett så självklart påbud, som ditt? Och skulle du nu lyckas med det, finns det några slantar över till att förbättra gäddstammen?
      Men jag knöt min näve och höjde den i skyn och ropade: Varde allmän upplysning!
      Då gnällde slaven igen. Vem bryr sig? Ska du fängsla samtliga och hjärntvätta dem?
      Och jag insåg att förslaget var gott.
      Och jag ställde slaven i vatten upp till näsan. Lät så himmelens skarvar hacka hans lever var gång han försökte sträcka sig efter en gädda av felaktigt mått eller antal.
      Och jag såg att det var gott.
      Nu ska jag manipulera skarvarnas gener! I fortsättningen kommer kontrollen att ske genom deras flygande inspektion!
      Självklart så kan man ju inte ha kontroller utan man får lita till fiskarnas samvete, som när det gäller allt annat. Man kan ju ge dem mer information om hur bestånden påverkas av rent slaktfiske och då kanske de har bättre förståelser för sådana regler, och följer dem. Vissa komemr ju itne att göra det ändå, men om man bara säger "ni får ta upp så och så många fiskar mellan de här måtten" utan att förklara så får man ju fler emot sig.
      Som autograf eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 061 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art