Jag tycker att det borde planteras ut gädda i våran skärgård, detta dels för att öka beståndet igen, och för det andra för att fisketrycket ökar för varje år. Jag tycker också att det borde införas någon slags fiskevårdsavgift, där en del av pengarna kunde gå till just detta projekt. Vidare så vore det ju klokt om det blev fler kontrollanter därute, att följa minimimåttet borde vara en självklarhet för seriösa sportfiskare. Likaså borde det finnas regler för hur mycket fisk man får ta med sig, här tycker jag att husbehovsfiske är ett bra allternativ. Ta exempelvis gösen, kolla bara på hur mycket smågös som folk tar mig sig hem, ingen verkar ha koll på detta problem. Jag fiskar själv väldigt ofta, och för mig är metoden Catch and Release en självklarhet. Läs mer på min hemsida http://www.fiskejuha.cjb.net eller besök SvenskaGäddKlubbens hemsida på http://www.svenskagaddklubben.com Mvh Juha Kaihoranta - Sportfiskare Södertälje
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddriket
Collapse
X
-
För något år sen var faktiskt några av dina förslag uppe i regeringen. Man tänkte sig en allmän fiskevårdsavgift av samma slag som jägarna betalar. Det här stötte på patrull hos vattenägarna. Moderaterna döpte avgiften till mörtskatt och målade upp hjärtskärande scener om tjyvfiskande 7-åringar som bara ville meta en abborre till katten. Och Winbergskan som hade ansvar för frågan vek ner sig.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Nu skarvar han igen!
Pagra. I öronen på en så notorisk kontrollivrare, som den jag är, låter dina ord som ljuv musik. Men så började det eka konstigt inne i tomrummet mellan lurarna. När jag försökte lyssna till min inre röst, tyckte jag mig höra triumfvagnens slav säga:
Var får du tag på alla kontrollörer? Hur får dem, som inte bryr sig i dag att bry sig om ett så självklart påbud, som ditt? Och skulle du nu lyckas med det, finns det några slantar över till att förbättra gäddstammen?
Men jag knöt min näve och höjde den i skyn och ropade: Varde allmän upplysning!
Då gnällde slaven igen. Vem bryr sig? Ska du fängsla samtliga och hjärntvätta dem?
Och jag insåg att förslaget var gott.
Och jag ställde slaven i vatten upp till näsan. Lät så himmelens skarvar hacka hans lever var gång han försökte sträcka sig efter en gädda av felaktigt mått eller antal.
Och jag såg att det var gott.
Nu ska jag manipulera skarvarnas gener! I fortsättningen kommer kontrollen att ske genom deras flygande inspektion!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Samvetet>> Jag släpper gärna inte tillbaka fiskar som har en avsliten gälbåge, gör du det så får det stå för dig. Skulle inte bli överraskad om du är den jag tror, just den personen är väldigt proffsig på att klanka på folk utan fakta i handen. Ha ett bra liv.
Kommentera
-
jepp det är bra tankar detta! en fråga bara!? inget dumt men hmm värför har du photoshoppat bakgrunden på nästan alla dina bilder ??? för att mörka ??? är ju inga speciella fiskar ens... men men tycker att det isf är lite onödigt ! skitfiske på er !
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 048 visningar
1 gilla
|