Fiskefeber: Jerkfix & vobblertrix... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskefeber: Jerkfix & vobblertrix...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskefeber: Jerkfix & vobblertrix...

Kolla in sid 41-48 i senaste Fiskefeber. Några åsikter? Jag gillar inte rena reklamartiklar i fiskepressen, vilket detta definitivt är - skänk dem 7 sidor reklamplats utan att de behöver betala istället! Dessutom ser ju bilden på sid 47 fejkad ut - 4-playen har ju ett annat ljus än resten av bilden...usch och fy!

Jag tyckte artikeln var bra fast den var vinklad. Jag som många andra använder tekniken för att opitmera betena och inte bara savagegear då...

Dom som ännu inte har provat det får då en bra kick o börja antagligen. Då är det också lättare om man får några exempel att prova med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
      Jag tyckte artikeln var bra fast den var vinklad. Jag som många andra använder tekniken för att opitmera betena och inte bara savagegear då...

Dom som ännu inte har provat det får då en bra kick o börja antagligen. Då är det också lättare om man får några exempel att prova med.
      Alltid kul å läsa om gäddfiske även artiklar som Folkessons gädsdskola å Leif Engströms fisketips är 10 gånger bättre .
      Men Savagegear kommer ju sälja mer fluorocarbon nu än före artikeln.
      Märkligt det där att Gäddan ser skillnad på tjock å tunntfas och vilken färg det är på den . Men den ser inte skillnad på en wobbler å vanlig fisk.
      Jag har fiskat i en extrem klarvattens sjö å dom flesta gäddorna hugger precis vid båten (eller hur Rikard) .Där skygga dom varken för båten eller tjocka Boa titanium tafsar . Men alla har vi olika upplevelser.

/Fredrik

Kommentera

nä det där med synligheten på tafsar spelar nog ingen större roll anledningen att man skulle vilja använda fluorocarbon lr nåt är att det är relativt smidigt material och väger mindre.Anser att hela fiske feber är en reklamtidning.finns lite bra artiklar men på tok för mycket reklam

Kommentera

Jag håller med om det där med att ett bete ser inklippt ut, lade märke till det direkt. Å andra sidan kan det vara en synvilla med.

Visst, det är ju reklam med sidorna fullproppade med deras beten men med tanke på hur många varianter Deviator säljs i nu (säkert 4-5 stycken, vet inte) så är ju artikeln snarast kontraproduktiv. Alltså, lär man sig knixa med sina drag som det beskrivs så behöver man ju knappast allt det där från Savage gear.
          Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Har för mig att det är olagligt att smyga in reklam på det viset utan att det framgår för läsaren/tittaren att det är just reklam (om de nu fått pengar för artikeln). Nån som har stenkoll?
            Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 305 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art