Fiskefrossa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskefrossa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskefrossa

Vid en närmare eftertanke kring fisket så är det nog den där fiskefrossan man vill åt! Den där känslan av upprymdhet, glädje och benskak som en stor fisk ger en!

Jepp, fiskets själ står på skakiga ben!

Visst är det den kicken som driver en att hellre hämta sin matfisk ur sjön än i butiksfrysen.
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

har åkt på en riktig laxfrossa en gång i älvkarleby!hade precis landat min 1a lax på 7,5 kg och var lagomt nöjd och skakig efter den..började fiska igen och i 2a kastet smäller det på en som var närmare 20 strecket!hade den ända in till kanten då jag skulle backa sista biten till den var i håven.och naturligtvis så snubblar jag på en lös sten och laxen ser sin chans att fly!på 3 sekunder är den över på andra sidan älven och gör ett 1m hopp var efter den drar i väg som ett lok ner för älven!bara att lägga benen på ryggen och följa efter!men till slut så tog ön (korallen) slut så det var bara att hoppas på att den skulle stanna!men icke!var bara att ställa bromsen i botten och hålla emot men den bara gick och gick!vilket den säkert gör än idag för den tömde rullen och lämnade mej på stranden med darrande ben och en tom rulle!gick inte att fiska mer den kvällen...
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Haha det där låter ju inte lite härligt
        Mvh

Kommentera

Sånt tar tungt minken! Tar tungt! Och så fort du får en stund över är du där och försöker få en ny audiens med Kung Salmo, eller?

Kommentera

jo du bebest!den har varit på näthinnan många gånger!var inte kul dem 1a dagarna efter!sved en hel del!
            UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
            minken.bloggsida.se/

Kommentera

Den enda typen av fiskefrossa jag upplever nu för tiden är gäddfrossa, och det är inte så ofta man får på så stora att frossan kommer.

Men när det väl händer då får man riktiga spagettiben, flåsar som en hund och armar och händer fladdrar som tusan.

Har inte hänt på flera år förrän i våras när en garanterat 10+ följde efter min Zalt in till båten, men bara stod och tittade på draget på 10cm avstånd. Drog draget fram och tillbaka, men till slut tröttnade den och simmade bort. Lade ca 5 fiskepass i denna vik kort efteråt, men den var som bortblåst.

/Martin

Kommentera

haha minken känner igen mig fast i strömmen dårå ! hade dratt öring på 6.1 och en stund senare smäller det på feting larre... men det dåliga i strömmen är att man itne kan springa efter pga broar haha så man fick stå och hålla så gott det gick haha! till slut så gick fisken loss och jag som (14 år då) har stått och lutat mig bakåt för att inte flyga med fisken, ramlar bakåt av trycket haha! såg en liknande sak ( som du hade vart me om ) i somras vid älvkarleby, stog på fastan o körde haha så ere ngn på andra sidan (korallspetsen) som drar på 20+ lax o den bara går, haha han bara springer efter ända ner på den nedre spetsen, och då är typ fisken nedanför nacken vid bagarkurvan haha o sen släpper den... man fick höra massa roliga finska svordomar efteråt hehe! ibland äre nästan så det e kul o se hur folk misslyckas

Kommentera

Jag har också ett sånt trauma som jag nog aldrig kommer att komma över helt.
                  Det är den öringen som bet i flötet istället för att ta kroken. Den fisken skulle aldrig platsa på någon topplista men i den ån är en trekilos en best! Jag gjorde mothugg på ren reflex och fick känna några simtag. Det är elva år sen nu och jag känner dem än.

Kommentera

jerka-> ja det kan bli fina fajter ute på korallen! säkert ännu värre i strömmen att lyckas landa dem..
                    tappade även min fisk när den gick ner över nacken vid bagar`n..
                    UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                    minken.bloggsida.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar