segt som fan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

segt som fan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• segt som fan

Har haft riktigt sunkigt fiske senaste veckan... har fiskat hela ti, ons och idag sen klockan 7, och har inte landat en fisk på kanske 40 kontakter (mete). Vet inte vad det är med fisken. Samma sak för alla andra som metat. Man ser bara att flötet "hoppar" till sen händer det inget mer och man har en blodig mört som måste bytas. Samma sak hela dagarna med jämna mellanrum. Har provat det mesta faktist: olika storlekar på flöten med olika mkt bly, olika stora betesfiskar, olika tafsmaterial i olika tjocklekar osv men inget funkar! Riktigt surt med tanke på att det ju är lov nu och man äntligen har tid att fiska, och så låser sig vattnet. Men man ser så grymt mycket fisk! Överallt vakar det och det är inga små saker. Simmade förbi en stadig bit på 12-13 kilo minst precis framför fötterna på mig i dag. Det fullkommligen kokar med grov gädda och så går det inte att få dom o hugga....

Några ideér förutom att vänta på bättre tider?
    Vill ha båt!

dem är nog helt enkent inte på hugget..dem börjar nog käka snart igen..
    UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
    minken.bloggsida.se/

Kommentera

Jag har upplevt lite av samma sak. Tog första fiske passet i måndags, vi fiskade djupt, grunt, med vobblers, jiggar och allt, men inte ett skit ville haka på.

Då ser jag polarens buster jerk i lådan, lånar den och börjar fiska. Pang så får jag en 7:a på direkten. Efter detta så hakar båda på buster jerk och vi börjar dra fisk.

Passen efter det här har varit likadana, man får nästan bara fisk på buster jerk. Så om du inte har någon, köp dig en!

Kommentera

Re: segt som fan

Originally posted by esox_lucius
        Har haft riktigt sunkigt fiske senaste veckan... har fiskat hela ti, ons och idag sen klockan 7, och har inte landat en fisk på kanske 40 kontakter (mete). Vet inte vad det är med fisken. Samma sak för alla andra som metat. Man ser bara att flötet "hoppar" till sen händer det inget mer och man har en blodig mört som måste bytas. Samma sak hela dagarna med jämna mellanrum. Har provat det mesta faktist: olika storlekar på flöten med olika mkt bly, olika stora betesfiskar, olika tafsmaterial i olika tjocklekar osv men inget funkar! Riktigt surt med tanke på att det ju är lov nu och man äntligen har tid att fiska, och så låser sig vattnet. Men man ser så grymt mycket fisk! Överallt vakar det och det är inga små saker. Simmade förbi en stadig bit på 12-13 kilo minst precis framför fötterna på mig i dag. Det fullkommligen kokar med grov gädda och så går det inte att få dom o hugga....

Några ideér förutom att vänta på bättre tider?
        På vilket djup fiskade du? Vid en ö, udde, grynna etc?

Kommentera

Hamnbassängen i Nyköping. Och att dom inte äter är fel! Det kokar av 5-8 kilos gäddor som klipper mört i ytan. Hade 4 gäddor som klippte varsin mört på en gång bredvid mitt flöte. Verkar vara lite teamwork bland dem iaf Spinfiske har prövats det med men bara gett en fisk. (Vilket iofs är en fisk mer än metet ), men har man 15-20 trasiga mörtar på en dag så är inte spinnfiske aktuellt. Och det jag undrar är alltså inte hur jag ska få dom att hugga utan hur jag ska få dom att sluta spotta direkt!
          Vill ha båt!

Kommentera

Du får nog ge lite mer info om tacklingen, hur många krokar och vilka storlek samt hur tacklar du? Hur stora mörtar (eller annan fisk?) kör du med ?
            Klart är att fisken blir tackel skygg efter ett tag så det är bara att
            prova dig fram
            How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Tja har du också lov hur gammal är du då?

Kommentera

prova en annan art att fiska på om gäddorna synat landbacken tidigare...dem kan som sagt lärt sig att det inte är så kul att käka en mört..prova makrill..
                UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
                minken.bloggsida.se/

Kommentera

Testa sakta insläpade wobbler.
                  Annars kan alternativa beten; strömming, makrill vara en god idé att testa.
                  Även bottenmete kan ge.
                  Testa colindysonrig.
                  Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Vibrax - Jag e 14 bast. Du då?

minken - Jo det e sant men har du nåt tips på i vilka butiker man hittar makrill då?
                    Vill ha båt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 050 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art