DAT-filer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

DAT-filer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• DAT-filer

Detta må vara lite off topic men jag har ett litet problem, när jag laddar ner filmer från te.x. kazaa får jag bara en massa "DAT" filer som jag inte kan spela. Måste jag ha någon speciell spelare för detta? jag förstår att jag blir dummie förklarad nu men men

Det är nån bugg... Har också hänt mig...
    Dem går kolla på i kazaa... om du tar preview...
    /Lazinko

Kommentera

OK! tack för svaret, ligger inne med typ 20 j-vla skitfiler med andra ord

Kommentera

Ja det är skumt, det är väll så filerna heter medans man håller på o ladda ner dom, o ibland glömmer kazaa att döpa om dom till .mp3 m.m när dom e klara

Kommentera

Jag har jobbat ganska mkt med Kazza och min intryck är att filerna (tills de inte är slutladdade) bär namn som "XXX.mp3.dat" (om man laddar hem en mp3 fil) eller "XXX.wav.dat" (om man laddar hem en wav fil) eller liknande. Jag upplever inte att Kazza glömmer att ta bort ".dat" biten när filen är sluladdad. Det kan bero på att för att avsluta filen programmet behöver lite mer info (även om det vissas att nedladdningen är på 100 %, det är inte avslutat; ibland fattas info som inte har så stor betyddelse som: artist, album, etc) och får inte kontakt med datorn därifrån Kazza fick filen. Vissa som delar med andra sina filer sitter på långsam uppkopling typ modem och dem kopplar sig inte så lång och så ofta. Alltså det räcker om man har tålamod. Ja, ibland det tar flera timmar bara för att avsluta nedladdningen.
          Tight lines!
          CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Kazaa suger! DC är bättre på nästan alla vis, använd det istället!

Om ni ska öppna de ofärdiga kazaafilerna (.DAT) så högerklicka bara och välj "öppna med" och sen tex winamp eller windows media player

Kommentera

Det med DC kan stämma.

Jag har slutat med Kazaa för länge sedan. Det var omständigt och irriterande med alla spion program och skit som man fick på köpet. Plus alla felmeddelande "Kazaa har generarad ett fel på XXXXXX modulen"-typ. Jag skall testa DC. Och jag vet att man kan ha Kazaa-lite men ändå jag tycker inte om Kazaa.
              Tight lines!
              CDan

Kommentera

Ja kazaa suger, kommer aldrig upp i nån bra fart. Ladda ner DC++

Kommentera

Originally posted by NEO
                  Till Rasmus: Om du döper om DAT-filerna till deras riktiga format (till exempel .mp3) så brukar de fungera.
                  Det är sant men bara om nedladdningsindikatorn står på 100%. Annars man får en ofullständig fil som kanske inte går att spela upp.
                  Tight lines!
                  CDan

Kommentera

Kazaa o andra pirater är tjuvar. De dunkar in spionprogram i folks datorer samt säljer reklamplats till olika företag som sedan spammar ner ens mail.
                    På detta sätt tjänar man pengar på andra arbete. Hurdå??

Jo. Säg att du är musiker o skriver en låt. Spelar in den i studio för dyra pengar. Ofta betalt med egna pengar. Någon sprider den via Kazaa i god tro för han vill att hans polare ska få höra. Kazaa sitter då som en mellanhand o tjänar millioner på reklampengarna via spionprogrammen, medan upphovsmannen är blåst på sitt arbete. Ett arbete han lagt ner sin tid o själ i.

Känns det bra? Knappast. Kazaa o liknande företag ska brännas i helvetet.

Vore allt verkligen helt gratis o bara gick ut på att folk ville dela med sig privat mellan sina kompisar, vore det ju OK. Det finns faktiskt sådana sajter också där ute.

Det fula är just att man sitter o tjänar pengar orättmätigt på andras bekostnad o goda tro.

Fult o förbannat ohederligt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 028 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art