Så mycket tomterier i en tråd var länge sen man läste. Att ondgöra sig över 400 stycken småpinnar till abborre. När det i Mälaren kryllar av abborre i vartenda hål. Man behöver göra max 10 hål så fyller man kvoten på 400 abborrar.
Jag slutade pimpelfiska i Mälaren på just enkelheten att ta upp 400 småpinnar på ett nafs.
Och det gäller i dom flesta lite större vatten.
Är som en skrev ett bra sätt att få till lite större abborre.
Är väl bättre med en matfisk på bordet en ett yngel. Sen angående mäskning,
Visst göder man upp fiskarna med mäsk.
Sitter man en vecka och mäskar så fan blir han han fetare än innan.
Och är det ett mindre vatten där många tar sina specimenfiskar eller rekord. Så nog fasiken växer dom i vikt både kroppsligt och med fylld mage av mäsk.
Att snacka emot det är det rent löjligt.
Läste i en fisketidning om just det. Där en brax vart taget om varannat som svenskt rekord.
Var nog fler än jag som läste det i en av dom största fisketidningarna. Skillde inte många majskorn emellan.
Jag slutade pimpelfiska i Mälaren på just enkelheten att ta upp 400 småpinnar på ett nafs.
Och det gäller i dom flesta lite större vatten.
Är som en skrev ett bra sätt att få till lite större abborre.
Är väl bättre med en matfisk på bordet en ett yngel. Sen angående mäskning,
Visst göder man upp fiskarna med mäsk.
Sitter man en vecka och mäskar så fan blir han han fetare än innan.
Och är det ett mindre vatten där många tar sina specimenfiskar eller rekord. Så nog fasiken växer dom i vikt både kroppsligt och med fylld mage av mäsk.
Att snacka emot det är det rent löjligt.
Läste i en fisketidning om just det. Där en brax vart taget om varannat som svenskt rekord.
Var nog fler än jag som läste det i en av dom största fisketidningarna. Skillde inte många majskorn emellan.
Kommentera