Allt om åre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om åre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Allt om åre

Efter att ha sökt i forumet med svaret att det inte finns några trådar om Åre eller fisket där så vill jag har alla erfarenheter ni har om fisket i Åre och närheten.
    Det spelar ingen roll vad det är för fiske, allt vill jag höra. Både bra erfarenheter och dåliga!

Andledningen till att jag undrar det är för att jag funderar på att börja plugga i Åre till hösten så det vore ju bra att veta så mycket som möjligt om fisket där vinter som sommar. Höst som vår!

Som sagt, allt är intressant. Alla fiskemetoder, alla arter, alla vatten ni vill dela med er av osv.
    Bajen forever!

Jag har fiskat lite i älven nedanför tegefjäll & duved.
    Det är väldigt fint där men det blev bara lite småöringar.
    Duved har handikappanpassat fiske.

Inte mycket info jag bidrog med.
    Bifogade filer
    Ola

Kommentera

Ypperlig tråd detta här, jag köper in mig på ett litet hörn av samma syfte, tänkte fiska kring handöl vecka4...Gevsjön bla.. men hittar ingen vettig info om sjön och hur den ser ut under isen... Nån från trakten som kan tipsa, eller rentav har erfarenhet om Gevsjön?

Hoppas det är okej Korten
      sigpic
      www.fkpgear.com
      Fiskkonservator.se
      Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskkonservator Lubbe Visa inlägg
        Hoppas det är okej Korten
        Som sagt, all info är bra info. Eftersom jag troligtvis kommer bo där ett tag så är även allt omkring åre bra att veta!
        Bajen forever!

Kommentera

Var där under inspelning av Fiskedrag med Micke och Broman men vi fick inget av storlek under våra 2 dagar på isen. (Kan ha varit 3 dagar).. kommer inte ihåg! Kommer iofs inte heller ihåg vilka sjöar vi fiskade heller..

Kommentera

Ursprungligen postat av korten Visa inlägg
            Efter att ha sökt i forumet med svaret att det inte finns några trådar om Åre eller fisket där så vill jag har alla erfarenheter ni har om fisket i Åre och närheten.
            Det spelar ingen roll vad det är för fiske, allt vill jag höra. Både bra erfarenheter och dåliga!

Andledningen till att jag undrar det är för att jag funderar på att börja plugga i Åre till hösten så det vore ju bra att veta så mycket som möjligt om fisket där vinter som sommar. Höst som vår!

Som sagt, allt är intressant. Alla fiskemetoder, alla arter, alla vatten ni vill dela med er av osv.
            Tja!

Har fiskat öring i trakten kring Åre sen jag var liten knodd och tycker på
            det stora hela att fisket är kanon.

Ett hett tips är att kliva i vadarstövlarna och ta en kvällspromenad utmed älven i Duved som rinner längs med Åre Golfbana. Har fått stadiga öringar på både
            fluga och spinn.

Har du tillgång till båt måste du absolut fiska i Åresjön. Där finns det riktigt stora grisar!

I Undersåker, några mil från Åre ligger Fångåmons Fiskecamping där man kan köpa fiskekort och få bra tips o.s.v.
            Alldeles vid campingen rinner Fångån ( har precis lagt upp några foton därifrån i mitt album ). Sen har du också Storån (Grymt nattfiske med torrfluga eller nymf).

Finns otroligt många bra fiskevatten runt omkring Åre. Jag och farsan brukade förr bara ta kartan, leta upp en bäck, fiska!
            För 3-4 år sen höll gammelgubben nästan på att stryka med när han med metspöt i handen, springades på hala stenar längs med en bäck fick en öring på 1,9 Kg Vet inte om det var en grymt stor bäcköring eller en vimsig insjööring som var på besök från Gevsjön som ligger nedanför.

Mvh/
            Pontus

Kommentera

Har fiskat mycket i sjöarna ovanför Tännforsen. Sjön just ovanför fallet (Tännsjön) har mycket fin öring och röding men jag tror det är i stort sett omöjligt att få fiska där om man inte känner någon med fiskerätt. Har många gånger i mina yngre dagar suttit i båt strax ovanför Tännforsen men då oroade jag mig mest för att motorn skulle stanna och att vi skulle trilla nedför fallet.
              Sjön ovanför (Bodsjön) vet jag säljer mycket fiskekort på vintern och där fångas mycket fin röding! Även på sommaren är det en fin flugfiskesjö. Strömmarna mellan sjöarna och ovanför håller mycket öring av mindre format men vet inte riktigt hur det funkar med fiskekort där.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 065 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art