Norrtälje Ån premiär 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norrtälje Ån premiär 2009

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norrtälje Ån premiär 2009

Under hösten har det stigit mycket öring i ån och att det har varit bra med vatten när öringen steg, när dom lekte och efter snösmältningen har det varit väldigt mycket vatten i ån
    Nu har det sjunkit undan lite men fortfarande väldigt bra flöde...
    En sak vi i klubben han göra innan leken var att höje en nacke som rasat med ca 15cm och det har gjort sitt till på poolerna ovanför....
    Igår var det premiär i ån och det togs runt 30 öringar och ca 10 regnbågar.....
    Tyvärr var jag själv inte nere vid ån mer än 30 minuter vid tolvslaget, han då se 2 öringar + 1 tappade sötrsta vägde runt 3,5 kg

Det är flugfiske som gäller i ån förrutom ovanför klubbhuset och sista sträckarna mellan broarna innan hamnen, där fär man spinnfiske,fluga och meta... Fiskekort köpes lättast på Statoil som ligger precis vid infarten när man kommer in motorvägen från Sthlm....
    Flugfiskekort 100kr/dygn
    Klubbkortet 175/året sträcka ovanför klubben + sista i ån + 5 sjöar i Norrtäljes närhet...

fiskar ni så glöm inte att rapportera detta....

mvh Richard NSF

Gott nytt vännen

Synd att man inte var där, men det kommer.

Kommentera

Så där.. Andra dagen avklarad
      såg 4 fiskare som stod ut i kylan idag...
      togs 6-7 öringar idag och nån regnbåge
      största öringen var 91 cm ...

Svartzonker... hör av dig då innan så kanske jag oxå kommer ner en sväng om det blivit lite varmare ute då...

Kommentera

Rilluren, vart exakt ligger klubbstugan? Är det vid restaurang havspiren ungefär?
        Och vet du några "hot spots" ovanför klubbstugan som du vill dela med dig av? ^^
        Jag hade tänkt ta och köpa det där klubbkortet för 175kr vettu och vill bara vara säker på att jag inte börjar fiska på ställen jag inte får.
        Är det tillåtet att fiska från Norteljebåten till borgmästarholmen med det kortet? Förstod inte riktigt det där med "+ sista i ån". Lite många frågor men hoppas att du har tid och lust att svara.

Mvh Joakim

Kommentera

Ursprungligen postat av Snajgel Visa inlägg
          Rilluren, vart exakt ligger klubbstugan? Är det vid restaurang havspiren ungefär?
          Och vet du några "hot spots" ovanför klubbstugan som du vill dela med dig av? ^^
          Jag hade tänkt ta och köpa det där klubbkortet för 175kr vettu och vill bara vara säker på att jag inte börjar fiska på ställen jag inte får.
          Är det tillåtet att fiska från Norteljebåten till borgmästarholmen med det kortet? Förstod inte riktigt det där med "+ sista i ån". Lite många frågor men hoppas att du har tid och lust att svara.

Mvh Joakim
          Klubbstugan ligger en bra bit upp i ån, i höjd med Systembolaget ungefär
          Även om det går att få fisk ovanför klubbstugan, så ligger nog dom flesta "hot-spots" nedanför.....

Från Norrtäljebåten till Borgmästarholmen behövs inget fiskekort, där gäller det "fria handredskapsfisket".
          Dock gäller fiskeförbud 15/9-31/12 i hela hamnen har jag för mig.

"Sista i ån" är sträckan mellan dom sista två broarna (ca. 75 meter) innan hamnen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
            Klubbstugan ligger en bra bit upp i ån, i höjd med Systembolaget ungefär
            Även om det går att få fisk ovanför klubbstugan, så ligger nog dom flesta "hot-spots" nedanför.....

Från Norrtäljebåten till Borgmästarholmen behövs inget fiskekort, där gäller det "fria handredskapsfisket".
            Dock gäller fiskeförbud 15/9-31/12 i hela hamnen har jag för mig.

"Sista i ån" är sträckan mellan dom sista två broarna (ca. 75 meter) innan hamnen.
            Aha okej. Tack för infon Spy! Ska ta och kolla in klubbstugan nån dag.
            Vet du vad det går för fisk från Norrtäljebåten och uppåt då?
            Jag har bara tagit gädda där, men jag har hört talas om gös och öring också.

Kommentera

Jag har bara testat fiske i ån på nyårsdagen för något år sedan och fick en 2-kilos öring vid Societetsbron på mete med räka (jag flugfiskar inte).
              Gädda, gös och abborre går att få ända inne vid restaurangbåten.
              Säkert innanför också, men det är ofta svårfiskat pga lågt vattenstånd och mycket växter/skräp.
              Meta brax, mört o dyl. går bra i hela hamnen.
              Strömming finns också i hamnen framåt våren/försommaren.
              Kan tänka mig att predatorerna inte är långt borta då.....men det är inget jag testat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
                Jag har bara testat fiske i ån på nyårsdagen för något år sedan och fick en 2-kilos öring vid Societetsbron på mete med räka (jag flugfiskar inte).
                Gädda, gös och abborre går att få ända inne vid restaurangbåten.
                Säkert innanför också, men det är ofta svårfiskat pga lågt vattenstånd och mycket växter/skräp.
                Meta brax, mört o dyl. går bra i hela hamnen.
                Strömming finns också i hamnen framåt våren/försommaren.
                Kan tänka mig att predatorerna inte är långt borta då.....men det är inget jag testat.
                Låter lovande!
                Jag var nere två svängar vid Norrtäljebåten idag faktiskt. Hade en på som lossna och sen såg jag två stycken som högg efter skeddraget precis innan jag skulle ta upp det från vattnet. Vet dock inte vad det var för fisk
                Men men, bara till att nöta vidare då Tack för all info!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                64 svar
                15 383 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg .art
                av .art