Fiskeförhållanden för grov gädda!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeförhållanden för grov gädda!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

GösJonas är en vis man !
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
      GösJonas är en vis man !
      ...precis - svårare än så behöver det inte vara!

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
        Skit i sådant och fiska bara! Finns tusen teorier om allt!
        Folk har en tendens att begränsa sig och man skapr den sanning man tror på.
        Jag håller med Gös Jonas. Skit i statistiken

Kommentera

Mycket intressanta inlägg fortsätt så allihopa... Statistiken talar ju en del för att de finns bättre å sämre förhållanden....Samtisdigt håller jag helt klart med er om att man inte får några stora gäddor om man stannar hemma... Fiska mycket gott folk, de är nog mitt bästa tips oxå.. Å så äre enormt viktigt att lära sig vattnen för att få dom fina gäddorna... Nu i mellandagarna drar ismetet igång... spännande! Fish on!!
          /Team Perax, Jon Persson
          http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

[QUOTE=Starjonken;412279]Mycket intressanta inlägg fortsätt så allihopa... Statistiken talar ju en del för att de finns bättre å sämre förhållanden....[QUOTE]

Nähe,menar du det ....
            LarsÖ,du vet vad som gäller
            Keep talking about me, You are just making me famous..
            MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
            www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Det talas om i denna tråd är inte statistik utan endast observerade resultat från enskilda, ej upprepade mättillfällen. Sålänge stickprov inte dras slumpmässigt, faktorer standardiserar och hänsyn tas till olika parametrar som kan misstänkas påverka resultat kan man omöjligen dra slutsatser kring månens påverkan på fisket. Ett sådant svar kan endast ges genom hypotesprövning.

Samlade in data själv från hundratals gäddor då jag var yngre. Hade en stor lista med fisk i alla storlekar och en lista med fisk över 5kg. Blev dock omöjligt att läsa någit ur datan då den samlats in felaktigt och därför inte kunde behandlas statistiskt.

Frågan är dock väldigt intressant. Vet att jag läst något försök om detta, ska se om jag kan hitta det. Håller för övrigt med om vad som sagts tidigare i tråden, man ska fiska då man känner för det och har möjlighet, sen vad det är för förutsättningar spelar mindre roll.

Kommentera

finns förhållanden som är bättre tex vind lr inte vind och det finns säkert många faktorer men det är bara att fiska.Gäddorna äter inte bara när det är stigande tryck tex sen att chansen att få en stor då är ännu större är möjligt

Kommentera

Oavsett väder och vind så fiskar jag när jag kan, att det sedan är bättre vissa perioder får man leva med. En dålig dag är alltid ett steg närmare en bra dag...

Kommentera

SANNOLIKHETSLÄRA:
                    För varje gång jag åker ut och fiskar utan att få en stor gädda, ökar sannolikheten för att få en nästa gång
                    (Under förutsättning att det är möjligt)
                    Keep on fishing!

Kommentera

Statestik är det något man kan äta ???? när det gäller mitt eget fiske har jag försökt tänka på hur och när, div förhållande, osv .. men har insett att det är lön löst de hugger vare sig de blåser inåt utåt s/v eller n/ö vare sig månen är full halv eller kommande vatten temp osv . finns det en stor gädda på stället
                      finns det offta fler med bara någon meter imellean i bland (de kan förvåna mig ) med tanke på så kallade revir ... MEN EN SAK har jag verkligen lagt märke till och det är är inte vattnet grumligt vid fiske stället då är stor gäddan trög till hugg eller så är den helt enkelt inte där det slår nästan aldrig fel !!!!
                      ett intressant ämne var det iaf ... vi pratar om det 2000/2000 gånger vi är ute

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 997 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art