Fiskeförhållanden för grov gädda!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeförhållanden för grov gädda!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeförhållanden för grov gädda!!!

    Efter en dels spekulerande och statistikförande har jag kommit fram till att dom stora gäddorna på, säg 7+ bara hugger under vissa förhållanden!
    Vad har du för erfarenheterav detta? Hur stod månen under natten innan fisketuren? Var det blåsigt/Vindstilla? Vad var Tempraturen i Vatten/Luften? Var det Högtryck/Lågtryck...?
    Låt oss utbyta erfarenheter så kanske vi hittar ett mönster och kan ta ännu fler grova gäddor över hela sverige/Norden!
    OBS!! Är du inte C&R-fiskare så får du inte läsa den här tråden och bör avlägsna dig direkt!! :
    /Team Perax, Jon Persson
    http://teamperax.blogspot.com/

  • #2
    När jag tog mitt PB på 8,2 kg så blåste det utav bara helvete, vinden hade legat på åt samma håll under en lång tid. Enligt Fiskejournalen skulle det vara "sämst" fiske, men så var tydligen inte fallet...
    Vattentemperaturen kommer jag inte ihåg, gör du det Jacob?


    [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

    [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

    [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

    Kommentera


    • #3
      Jadu Pontus, Jag har inte så bra koll på vattentemperaturen faktiskt... Men min statistik pekar på att en vecka efter fullmåne är RIKTIG het!! Sen får de inte vara vindstilla förstås...
      /Team Perax, Jon Persson
      http://teamperax.blogspot.com/

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
        Efter en dels spekulerande och statistikförande har jag kommit fram till att dom stora gäddorna på, säg 7+ bara hugger under vissa förhållanden!
        Vad har du för erfarenheterav detta? Hur stod månen under natten innan fisketuren? Var det blåsigt/Vindstilla? Vad var Tempraturen i Vatten/Luften? Var det Högtryck/Lågtryck...?
        Låt oss utbyta erfarenheter så kanske vi hittar ett mönster och kan ta ännu fler grova gäddor över hela sverige/Norden!
        OBS!! Är du inte C&R-fiskare så får du inte läsa den här tråden och bör avlägsna dig direkt!! :
        Mitt Pb fick ja 2 dagar efter islossningen vattnet var som en lervälling eftersom det var påsk så var det fullmåne . Visst det blåste sydvindar men det var bara ett par plus i luften.
        Min näst största fick ja i 10 m/s sydlig vind mitt i sommarn å mitt på dagen det va 22 grader i vattnet .Å över 20 i luften. Å soligt.
        . Visst ja fiska djupt 4-5 meter med Ghosttail men ja hade inte räknat med 9,2 kg gädda mitt i sommarn. Hur månen var minns ja inte.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Starjonken Visa inlägg
          Jadu Pontus, Jag har inte så bra koll på vattentemperaturen faktiskt... Men min statistik pekar på att en vecka efter fullmåne är RIKTIG het!! Sen får de inte vara vindstilla förstås...
          Jag syftade inte på dig, utan på min kompis Jacob, (fiskemannen här på FS) som var med när jag fångade mitt PB...


          [FONT=Impact]Blogg[/FONT]

          [FONT=Impact]Filmer[/FONT]

          [FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

          Kommentera


          • #6
            Hehe var det runt 11-12 grader i vattnet tror jag , vi hade ju rätt schyst fiske den dagen , ja tappa två rätt fina och mattias fick en på 4,9 och några små gäddor ,

            Kommentera


            • #7
              Väldigt varierande. Bortser man från tokgäddor kring leken så har jag haft väldigt olikt fiske efter stor gädda. Vinterns hitils största gädda tog under fullmåne och nordliga vindar...

              Jag kör dock fluga och det verkar inte följa samma regler som spinnfiske.

              Annars kan jag nog säga att tendens verkar vara att de stora hugger när det är segt fiske och de mindre inte är sugna.
              Jakten på dundergurkan

              Kommentera


              • #8
                HAR NÅGON ERFARENHET AV HÖGTRYCK/LÅGTRYCK!? Det har jag hört att man ska fiska efter...
                /Team Perax, Jon Persson
                http://teamperax.blogspot.com/

                Kommentera


                • #9
                  Jag har lyckats bäst i stigande tryck

                  Kommentera


                  • #10
                    Tog en tia i vår i kraftig nordlig vind!

                    På våren känns det som att det inte följer samma mönster medans på sommaren hösten gör dom det?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 925 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 188 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    959 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X