Årets bästa minne. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets bästa minne.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Årets bästa minne.

Hej!

Snart har ytterliggare ett fiskeår sprungit förbi oss......
    Berätta om era bästa hugg, bästa minnen från härliga fisketurer, bästa fiskar som kommit upp osv......

Vissa nöter kanske fortfarande på, men fyll gärna på med sköna minnen ändå.

Jag själv kan börja då.

Min roligaste fisk jag har fått iår är en gädda på 5,7kg. Tog den på flugspö med flytlina en September dag. Var ute med flytringen och kammade av en fin vasskant. Jag såg hugget och allt.. Vilken jävla känsla, vilket gung och vilken kamp. Jag var lite torsk på gäddflugfiske innan, men efter det här passet var jag rå torsk.
    En annan rolig fisk är en havsöring på 3,25. Min första på riktat fiske efter hö. Ruskig power i dem fiskarna var min lärdom efter den fisketuren.

Fyll på.......

Skitfiske.
    http://www.silverbums.com

Det måste vara mittvårgäddfiske som var bättre än väntat (för att vara jag...)
    Tog tangerat pb på första turen sen 2 på 8+ på 3 kast någon vecka senare o sen en 8+ till på hembyggt är väl vad jag minns bäst.

Skulle dock sitta fin fint med en tia innan året är slut, det känns som den aldrig kommer komma annars...
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Hmm...

Hade 2 dagar i våras som jag hade ett kanonfiske på, mycket gäddor och bra medelvikt men inga riktiga monster, största på ca 7 kg. Men otroligt kul var det.

Sen fick jag min första gös i sommar vilket var otroligt kul, sen flöt det på och lyckades väll lura upp ca 15 gösar på ett par pass, största lite över 3 kg.

Sen nu i höstas hade jag ett fint fiske ett par dagar inne i en extremt grund vik. Blev mycket gäddor som var extremt starka och riktigt häftiga hugg eftersom det var så grunt. Fick också troligtvis mitt nuvarande pb på gädda trots att jag inte hade tillgång till att väga den.

Kommentera

PB på lax, torsk och gädda var det starkaste minnena fram till i morse 06.20......Nu är man rejält mer omskakad än när man landade de tre fiskarna
        [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Jag hade årets drill under jerkfiske i Juni. Drillade en riktigt fin gädda som bjöd på luftsprång endast någon meter ifrån båten, så man såg hela fisken. Fisken var runt 115-120 cm och i fin kondition, När fisken började närma sig båten gjorde den en sista arg rusning rakt ner, så sade det bara flopp och blev helt tyst. Det visade sig senare att någon gång under dagen hade min toppögla fått sig en kyss och spruckit, blivit som en kniv, den skar linan rakt av i fiskens sista rusning. Det är ett minne som nog kommer etsa sig kvar länge då det var en riktigt fin fisk som kan ha vägt allt mellan 11-14 kg i den kondis den hade.

Detta jobbiga minne får nog bli mitt bidrag i denna tråd! Hädanefter dubbelkollar jag alltid toppöglor innan varje tur.

Kommentera

Tjo!

-Detta år har varit rent av magiskt för mig, jag har höjt mitt gädd-PB ett flertal gånger. Innan detta år hade jag inget vidare PB men bestämde mig för att detta skulle ändras så jag och en polare har fiskat en hel del. Nu när året snart är slut sitter jag här med tre gäddor över 12kg och en över 13 på mitt samvete , -JA, jag har haft lite flyt, det är det många som säger iaf...

Den fisk som givit mig det bästa minnet är den 12a jag tog senast, den stod oerhört grunt <0,5m och då jag fiskade hem min Big Bandit blev det plötsligt en rejäl V-formad våg efter mitt bete som gick precis under ytan, plötsligt tappade jag kontakten med betet men insåg trotts detta inte att det var en fisk... jag var som förtrollad av vågfenomenet som jag aldrig sett tidigare. Hur som helst började jag veva och det tog plötsligt tvärstopp! En stoooor! Min vän som var med i båten fattade inte vad som hände men skrattade nervöst då han insåg storleken på fisken och det faktum att han skulle landa en stor fisk! Förövrigt följde fisken ungefär 5-10 meter innan den högg!

Hur som helst gick allt bra och fisken fick sin frihet åter precis som alla andra. MEN den där vågen har fastnat i både mitt och fredriks huvud! Vågen var enorm!

Ps. I've got the shakes! - Precis som musky!
            Senast ändrad av Grävlingen; 2008-12-16, 10:44.
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
              PB på lax, torsk och gädda var det starkaste minnena fram till i morse 06.20......Nu är man rejält mer omskakad än när man landade de tre fiskarna
              Vad hände i morse 06.20??
              http://mangemo77.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av mangemo Visa inlägg
                Vad hände i morse 06.20??
                Sorry OT!

Jordbävning i skåne, 5 på richterskalan! Jag vaknade av att det skrällde i hela huset och att sängen skakade som h-vete! Grannens bokhylla trillade vilket var lite coolt!

Back OnT!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Vårgäddfiske och nytt spegelkarp-PB och sjörekord
                  sigpic

Kommentera

Det måste vara när Peter L i FK Forellen lyckades skita i luvan på flytoverallen.Sen var vi ute för 2 veckor sen och då hade han lånat ut overallen till sin fruga HAHAHA.Det är kärlek det.
                    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg