Fiskepasset som inte ens hann starta slutade i katastrof - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskepasset som inte ens hann starta slutade i katastrof

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskepasset som inte ens hann starta slutade i katastrof

Den senaste tiden har jag suttit och bundit lite speciella "realistiska" dagsländor som jag hade tänkt att dom skulle få träffa vattenytan idag, söndag den 16/11.

Jag ringer till kamraten tidigt på morgonen och hör om han ska med till trekanten som vi tidigare i veckan pratat om. Klart han skulle det. Men det han inte anade var att jag några minuter senare skulle ringa och berätta att fisket blir inställt. Jag är nämnligen den drivande i fisket när det gäller de flesta av mina kompisar (undantag av en).

Jag packar bilen som vanligt och åker hemifrån. Jag visste att jag var tvungen att tanka så en annan väg som jag vanligtvis inte åker var jag tvungen att ta. En helt vanlig 50 sträcka mellan kallhäll och jakobsberg. Jag vet att det finns ett ställe vid en busshållsplats där polisen brukar skjuta med laser så jag saktade in innan krönet så jag höll 50 jämnt. Över krönet ser jag inga poliser så jag gasar upp lite grann och tänker inte på något annat än vilken härlig dag vi kommer ha idag. Tro på fan att grisarna står på busshållsplatsen efter istället, en helt strategiskt och bara helt otroligt dum placering! Vafan, dom skulle ju stå på den innan! "Fitt-*****" tänker jag, jag åker ju för fort.

Polisen vinkar in mig och jag behöver bara veva ner rutan innan kommentaren "du kanske vet vad saken gäller" kommer. ÖÖÖÖÖ, nej..... körde jag på ett rådjur? Jag sa ju naturligvis bara "JA". Jag körde 34 km för fort och jag sa till och med till polisen att dom gör ett bra jobb, för jag har ju bara mig själv att skylla men att bli av med lappen och få 4000 i böter var ganska oväntat innan ett fiskepass. Och inte bara det, snart är det jul. Härligt!
    sigpic

Illa....
    Aldrig kul när sånt händer.
    http://www.silverbums.com

Kommentera

Fy fan. Men du, se det positivt. Hade det hänt i Norge hade det inte blivit så 'billigt' utan en bra släng över 10 lakan. Klen tröst i och för sig.

Kommentera

tänk på dom som trollade för nära land i vättern här om dagen. alla prylar förverkade och enligt uppgift 10000 i böter. det kunde vara värre.... men det är en klen tröst... har provat att vara av me lappen, inget roligt...
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Team Pikings

Kommentera

usch! obeskrivlig ångest!
          sigpic

Kommentera

lider med dig jag har gjort samma..
            [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

84km/h på 50_väg....
              Skyll dig själv
              A bad days fishing is better than a good day at work.

http://tenkarasverige.blogspot.com/

http://www.salmosalarfishing.se

Kommentera

Taskigt, antar att 84 kmh en söndagsmorgon inte var någon jätterisk, så en alkotest hade väl varit bättre skäl att stanna dig för.

Men det ger ju inte lika mycket pengar och VV vill väl ha sin statistik också.
                Ola

Kommentera

Vet inte riktigt om jag kan tycka synd om dig :p Du körde ju en hel del för fort.

Kommentera

34km/h för fort på 50väg är ALDRIG ok. Det är 50 för en orsak.
                    34km/h för fort på 110väg är ingen fara med mitträcke och dyl.
                    Jakten på dundergurkan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 022 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art