120cm Vättern gädda, relativt välfylld buk, men utan någon vidare ryggbredd. Borde väl väga lite mer än 23lbs? Men aldrig att den väger ens i närheten av 20 kg! Som vanligt en tidningsblunder. Är det så svårt att kolla fakta innan man publicerar artiklar?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nätfångad gädda på 23 kg
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Guideline Visa inläggSå fort någon får en stor gädda så ska vikten diskuteras till oändlighet på denna sajt, tror aldrig jag sett en bild på en stor gädda med uppgiven vikt som accepterats på denna sida.
Har det skrivts 17kg i tex en tidning så kommer genast "max16kg, kanske 16,5 men 17kg, aldrig".
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Konkwista Visa inläggvilken avundsjuka det finns. varje gång det kommer en artikel i en tidning så står det på FS forum att de läst vågen fel. Men hallå alla vågar har inte Ib skala.
Kommentera
-
Azazeal
Jag vet inte. Tycker inte om att tro och sen tycka. Men visst ser det misstänksamt ut
Googlade lite på 50lb bilder. Inget som säger att de är sanna heller för den delen, men vilken fiskare säger att fisken väger mindre än vad den gjorde
Sen har vi den där kända storgäddorna som florerar på internet hela tiden..
http://www.fishingfury.com/ har som de flesta vet, en massa bilder på dem.
Jag ser iaf en viss skillnad. Men mer säger jag inget om vad jag tror om "gubbens" fisk.
Men visst finns det en massa avundsjuka. 1kg hit och dit är väl inget, och det är många gånger tönting att bara säga HAHA nädu! du vet ingenting om vikter, osv. Jag är inte så avundsjuk. Faktiskt. Men det går att skilja på 50lb och 23lb..
Och sen tycker jag det bara var tråkigt att fisken kom upp bara för att spikas på en vägg. Dessutom att den kom upp med ett nät :crazy:
My two pennies worthSenast ändrad av Bergman; 2008-11-18, 20:00. Anledning: Det har inkommit Copyright-mail ang detta inlägg
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av VectoR Visa inläggDet betyder att vi ska "acceptera" att den här gäddan väger 23 kg trots att den uppenbarligen inte gör det? (Det ser väl du också?)
Jag har inget som helst intresse i att veta vikten på denna fisk.A bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inläggInnebär detta att du tycker det verkar rimligt att fisken väger 23kg?
Kommentera
-
Svårt att bedöma gäddans vikt iom att den är kraftigt framhållen. Men något är fel. Den uppgivna längden 120 cm stämmer inte med vikten. Att mäta är lättare än att väga, mycket mindre chans att göra fel.Det finns iofs två 20 kg resp. 21,2 kg gäddor med samma längd som ingen betvivlat vikten på. Den ena från regnbågssjön dammsjön i dalarna en oerhört grov fisk i extrem kondition.Angelfiske, vikt 20 pannor. Den andra blekingegäddan med en längd på 122 cm och 21,2. Båda fiskarna var i extrem kondition, maximal . Skulle 23 kg stämma är det Sveriges grövst byggda gädda NÅGONSIN..
Tvivlar starkt...
Gissar med tanke på uppgiven längd och kondition vikten till 13 kg..Senast ändrad av Hemi; 2008-11-16, 16:29.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Konkwista Visa inläggnä fisken väger troligtvis inte 23kg men orka lägga ner energi på ämnet när fisken ändå bara är nätfångad.______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Azazeal
Ursprungligen postat av Guideline Visa inläggJag kan inte påminna mig om att någon skrivit "grattis, eller bra jobbat" när någon lagt upp bild och vikt på en stor gädda.Ursprungligen postat av Konkwistanä fisken väger troligtvis inte 23kg men orka lägga ner energi på ämnet när fisken ändå bara är nätfångad.
Så får vi väl gratulera gubben. Iaf till en fin plats i tidningen!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 115 visningar
1 gilla
|