Hur mycket betalar ni för att fiska gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket betalar ni för att fiska gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur mycket betalar ni för att fiska gädda

    Satt å kika runt lite såg att hyra båt 1 dag i sibbofjärden kostar 1500 kr . Iof för 2 pers . Konstigt att det är fiskekort där det borde väll gå under fria fisket då det är en havsvik.

    Men verkar som om skärgårdguiderna vill göra ett eget eriksberg .Som för övrigt när ja fråga sist kosta 800 kr per person å dag .

    Ungefär lika rimligt som att en kopp kaffe på grand hotell i sthlm kostar 68 kr .

    Ja har ju ändå betalt 500 kr per dag i blekinge skärgård för båthyra men det är ändå dyrt jämfört med många ställen i fjällen som tar strax över 100 kr med snurra .

    Att det kostar att åka ut med guide det kan ja köpa.

    vad tycker ni ??


    /Fredrik

  • #2
    .....
    Senast ändrad av Cisco Kid; 2008-11-13, 23:01. Anledning: Såg nu att det var en generell fråga...inte om en specifik plats
    12 hours
    1,440 casts
    2 followers
    1 strike
    DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

    Kommentera


    • #3
      Priser för att hyra båt i fiskevatten skiftar rejält har jag också märkt, men hyr Du av mig så får Du en välutrustad 2 bäddsstuga med självhushåll inkl snurrebåt med motor och 5l soppa för 550kr/natt. Specialpris för FS medlemmar annars kostar motor och soppa extra!

      Bara båten med motor kostar 300 kr/dag inkl 5l soppa, rekomendationer om bra fiskeställen får Du på köpet

      Kommentera


      • #4
        Det är väl precis som med allt annat. Så länge någon vill betala det som begärs så kostar det förstås så mycket. Man har ju alltid möjligheten att inte hyra båt.

        Kommentera


        • #5
          Som ovanstående skriver, efterfrågan sätter priser, du måste tänkt efter riktigt ordentligt när du skrev tråden?

          Tror du fiskeguiderna driver välgörenhet och inriktar sig på gruppen med "svenssonsinkomst" (Som mest av allt klagar på att allt är så jävla dyrt.) ?

          Ang, Eriksberg så har jag väldigt svårt att förstå varför man inte skulle kunna tänka sig betala 800kr/dag inkl. båt, är väl inte på något sätt svindyrt med tanke på den stundtals grymma potentialen. Det är väldigt enkelt, tkr man det är för dyrt fiskar man inte där. Det gäller att prioritera, svårt att få det bästa (dyraste) av allt här i livet.

          Folk betalar ju fan 100kr/dygn för att få blanka på gödisar mitt i sommaren!
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            Gubben som hyr ut via löddeåns fvo tar 500 friska för en dag med hans båt med motor, då är det förmiddag till tidig kväll som gäller, det blir ju å andra sidan inte så dyrt om man är fler i båten.

            500 i Blekinge är billigt tycker jag om det är en bra båt med tanke på alla grynnor där.

            Men visst är det väldigt individuelllt, ibland blir man glatt överaskad också.

            350 för en roddbåt är nog det värsta jag pröjsat men då var det verkligen kris.
            Är det blåål eller vralåk?

            Kommentera


            • #7
              Bara traila med sin egna skorv, så slipper man pröjsa! :P
              ...mad world...


              http://www.birkan.se

              http://birkanlures.blogspot.com

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                Som ovanstående skriver, efterfrågan sätter priser, du måste tänkt efter riktigt ordentligt när du skrev tråden?
                Vad menar du med den sista kommentaren? Får man inte diskutera rimligheten i deras prissättnig därför att det är en fri marknad?


                Åter till trådskaparen!
                Det beror väl vad du får för pengarna, Jag har hyrt både billiga och dyra båtar, dock ingen för 1500. Jag kan nog påstå att jag bara kännt mig missnöjd en gång, och då var det ganska billigt 200kr för 8tim, men då fick jag en båt som var skiten och som säljaren påstod med en nyservad motor, den jävla motorn krånglade hela dagen.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                  Som ovanstående skriver, efterfrågan sätter priser, du måste tänkt efter riktigt ordentligt när du skrev tråden?

                  Tror du fiskeguiderna driver välgörenhet och inriktar sig på gruppen med "svenssonsinkomst" (Som mest av allt klagar på att allt är så jävla dyrt.) ?

                  Ang, Eriksberg så har jag väldigt svårt att förstå varför man inte skulle kunna tänka sig betala 800kr/dag inkl. båt, är väl inte på något sätt svindyrt med tanke på den stundtals grymma potentialen. Det är väldigt enkelt, tkr man det är för dyrt fiskar man inte där. Det gäller att prioritera, svårt att få det bästa (dyraste) av allt här i livet.

                  Folk betalar ju fan 100kr/dygn för att få blanka på gödisar mitt i sommaren!
                  Nu är ju sibbofjärden tydligen fiskekortsvatten vilket inte eriksberg är.?

                  Men tanken var nog om det är vettigt att hålla höga priser på allmänna vatten som inte är åtkomliga för alla.
                  Det är väl så eriksberg är, allmänt vatten men ingen får åka in eller lägga i en båt där, fast jag har kanske fel.

                  Om det är privata vatten så är det ju självklart att man kanske kan ha en hög hyra om man vill.
                  Ola

                  Kommentera


                  • #10
                    angåenda eriksberg kan de bli så att man aldrig kommer få fiska där , kan bli ett marint naturreservat .

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 925 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 188 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    959 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 379 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 669 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X