Hur mycket betalar ni för att fiska gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur mycket betalar ni för att fiska gädda

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
    Priser för att hyra båt i fiskevatten skiftar rejält har jag också märkt, men hyr Du av mig så får Du en välutrustad 2 bäddsstuga med självhushåll inkl snurrebåt med motor och 5l soppa för 550kr/natt. Specialpris för FS medlemmar annars kostar motor och soppa extra!

Bara båten med motor kostar 300 kr/dag inkl 5l soppa, rekomendationer om bra fiskeställen får Du på köpet
    jag köpte uppblåsbar båt Intex Seahawk 2 för 635 kr och det funkar bra för mig för att fiska i sjön + en 300kr abu garcia fiskspöför typ 300 kr som jag kommer att ersätta med teleskop snart och gummi jiggar så typ tusen blev det.

Kommentera

Vombsjön båthyra: 75kr/person och dag utan motor. Årskort fiske och båt 1500 kr, 1000 kr halvår.

Har egen motor och ekolod, så fiskar obegränsat med båt ett helt år för 1500 kr. Även vinterfiske på is när det ges tillfälle.

Ringsjön 300 kr/8 timmar utan motor, 600 kr med motor. Redan med de priserna blir det inte många fisketurer. Men de lever antagligen på turisterna.
      Senast ändrad av Silverfisk; 2016-06-07, 19:27.

Kommentera

Sibbofjärden är ingen havsvik, utloppet är konstgjort, därför faller det inte in i det fria handredskapsfisket.

Kommentera

Jag betalar ingenting för mitt gäddfiske, förutom för fiskespö och drag.

[FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
            Vombsjön båthyra: 75kr/person och dag utan motor. Årskort fiske och båt 1500 kr, 1000 kr halvår.

Har egen motor och ekolod, så fiskar obegränsat med båt ett helt år för 1500 kr. Även vinterfiske på is när det ges tillfälle.

Ringsjön 300 kr/8 timmar utan motor, 600 kr med motor. Redan med de priserna blir det inte många fisketurer. Men de lever antagligen på turisterna.
            en sån båt och motor,med utrustning har jag alltid letat efter....som inte kostar nåt att använda...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Egentligen är det kanske inte så märkligt att fiskeguiderna har så höga priser som de har. Många av dem vill nog försöka leva på att guida och för att dra in sin månadslön plus alla omkostnader (då de troligen är egna företagare) krävs det nog dessvärre dessa priser. Sen är det upp till kunden att godta detta eller inte.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
                Sibbofjärden är ingen havsvik, utloppet är konstgjort, därför faller det inte in i det fria handredskapsfisket.
                På vilket sätt är utloppet konstgjort? Alla sjöar, vikar och vattendrag har utlopp och självklart har Sibbofjärden alltid haft det med. Visst har man rätat och rensat i Sibbofjärden men det har man gjort i mängder av andra trånga marer och vikar med.

Jag vet att LST i Södermanland gett dem en skrivelse på att detta är ett område undantaget det fria fisket. Om så är faller eller ej kommer man aldrig veta om det inte prövas rättsligt. Min gissning är att dem aldrig kommer våga få saken prövad då dem har för mkt att förlora på om det inte skulle gå deras väg. Vet flera som fiskat och fiskar där utan fiskekort och som blivit "påkomna" utan följder.

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  en sån båt och motor,med utrustning har jag alltid letat efter....som inte kostar nåt att använda...
                  Säg till om du hittar en sådan motor, då vill jag också köpa en...

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                    På vilket sätt är utloppet konstgjort? Alla sjöar, vikar och vattendrag har utlopp och självklart har Sibbofjärden alltid haft det med. Visst har man rätat och rensat i Sibbofjärden men det har man gjort i mängder av andra trånga marer och vikar med.

Jag vet att LST i Södermanland gett dem en skrivelse på att detta är ett område undantaget det fria fisket. Om så är faller eller ej kommer man aldrig veta om det inte prövas rättsligt. Min gissning är att dem aldrig kommer våga få saken prövad då dem har för mkt att förlora på om det inte skulle gå deras väg. Vet flera som fiskat och fiskar där utan fiskekort och som blivit "påkomna" utan följder.
                    Vet ej är det korta svaret, det var den förklaringen jag fick :P Dig tänker jag då inte diskutera fiskerätt med, det är dömt att misslyckas

Kommentera

Hur mycket jag betalar för att fiska gädda beror på hur man ser det. Köpte ett hus vid en fantastisk gäddsjö för några år sedan och det kostade ungefär lika mycket som årskort vinter och sommar i 7,500 år. Sedan tillkommer en massa driftkostnader men det har man ju oavsett var man bor. Plus båt och alldeles för mycket prylar till fisket utöver det men det är värt varenda krona att kunna fiska 365 dagar om året

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 209 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art