jag inte förstå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jag inte förstå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• jag inte förstå

Jag var på ett möte för tillsynsmän går kväll och som ett av dom största problemen är våra gäster från polen och baltikum som inte vill förstå var man får och inte får fiska.

Man skyller alltid på samma sak att man inte förstår och det gör dom även andra gången för dom har (glömt) att dom fått information minst en gång tidigare.

Nu kommer vi in på att du har egen skyldighet att ta reda på vad du får och inte får och det kanske inte alltid är så lätt, men om jag åkte till ett annat land som gäst skulle jag förvissa mig om var jag får fiska innan jag fiskade för att inte riskera trubbel.

Detta problem skulle aldrig finnas om vi åkte till ett annat land för att jobba och fiska på våran fritid för vi skulle ta reda på vad vi får och inte får.
    Senast ändrad av mikwed; 2008-11-11, 07:50.

Först ska man väl inte sticka under stol med att det är två helt olika kulturer och att sätten att bete sig är vitt skilda.
    Men problemet är nog mer komplext än så.
    Här i Lesjöfors är det lättare att få en polack att köpa fiskekort än att få en Lesjöforsare att göra det.
    Jag tror att många faktorer spelar in, bland annat kortpris, nedärvda sociala tankar / idéer / värderingar och hur man är som person, för att bara nämna några.

Kommentera

Ursprungligen postat av mikwed Visa inlägg
      Jag var på ett möte för tillsynsmän går kväll och som ett av dom största problemen är våra gäster från polen och baltikum som inte vill förstå var man får och inte får fiska.

Man skyller alltid på samma sak att man inte förstår och det gör dom även andra gången för dom har (glömt) att dom fått information minst en gång tidigare.

Nu kommer vi in på att du har egen skyldighet att ta reda på vad du får och inte får och det kanske inte alltid är så lätt, men om jag åkte till ett annat land som gäst skulle jag förvissa mig om var jag får fiska innan jag fiskade för att inte riskera trubbel.

Detta problem skulle aldrig finnas om vi åkte till ett annat land för att jobba och fiska på våran fritid för vi skulle ta reda på vad vi får och inte får.
      Jag var på ett möte för sportfiskare igår och ett av de största problemen är våra tillsynsmän som inte vill förstå att de är trångsynta rasister.

De skyller alltid på samma sak - att man inte förstår - och det gör de även andra gången de möter en medmänniska, för att de glömt den information som det första mötet gav.

Nu kommer vi in på att tillsynsmän har en skyldighet att behandla alla lika inför lagen, men om de åkte till ett annat land skulle vi iaf slippa deras trångsynta skitinlägg i vårt land.

Detta problem skulle aldrig finnas om de bara ville åka till ett annat land för att jobba och fiska på deras fritid, för då skulle de få reda på hur det kan vara att leva i andra kulturer.

Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Jag tänkte, du skrev.
        /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
          Jag var på ett möte för sportfiskare igår och ett av de största problemen är våra tillsynsmän som inte vill förstå att de är trångsynta rasister.

De skyller alltid på samma sak - att man inte förstår - och det gör de även andra gången de möter en medmänniska, för att de glömt den information som det första mötet gav.

Nu kommer vi in på att tillsynsmän har en skyldighet att behandla alla lika inför lagen, men om de åkte till ett annat land skulle vi iaf slippa deras trångsynta skitinlägg i vårt land.

Detta problem skulle aldrig finnas om de bara ville åka till ett annat land för att jobba och fiska på deras fritid, för då skulle de få reda på hur det kan vara att leva i andra kulturer.

Nu kom första (geniet) med kommentarer.

Kommentera

Mikwed, det framgick förmodligen inte tillräckligt tydligt av ditt inlägg att du menade att bara de som håller med dig ska svara.
            /Magic

Kommentera

"Detta problem skulle aldrig finnas om vi åkte till ett annat land för att jobba och fiska på våran fritid för vi skulle ta reda på vad vi får och inte får."

vilka menar du? svenskar? tillsyningsmän? sportfiskare? män?

menar du att det inte finns svenskar, tillsyningsmän eller sportfiskare som uppför sig illa, kriminellt eller obetänksamt utomlands?

detta var några hypotetiska frågor som jag skrev för att påvisa hur dumt du resonerar och skriver.
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

Känner mycket väl igen mikweds upplevelser.
                Men fy på mig som har fått fördomar..

Kommentera

dessutom!!! om SVENSKA yrkesfiskare som grupp skötte sig bättre, och våra SVENSKA politiker skötte sig bättre, kanske fiskbestånden skulle vara av sådan natur att problemet löste sig av sig självt... nu menar jag såklart inte ALLA svenska yrkesfiskare och politiker, utan de som faktiskt inte tar ansvar och/eller följer de regler och restriktioner som finns...
                  achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                  \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                    Mikwed, det framgick förmodligen inte tillräckligt tydligt av ditt inlägg att du menade att bara de som håller med dig ska svara.
                    Höll jag med? Det var absolut inte meningen att framstå så isf. Dels med tanke på det exempel jag tog upp och dels för att jag tror att det är kvalificerat skitsnack att göra så grova generaliseringar att 'vi' är så mycket bättre än 'dem'.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 952 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art