Attitydundersökning som säger att gädda har negativ klang! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Attitydundersökning som säger att gädda har negativ klang!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Resultat 1 - 10 av ungefär 6,940 vid sökning efter "good +pike". (0.21 sekunder)
    Resultat 1 - 10 av ungefär 404 vid sökning efter "bad +pike". (0.09 sekunder)

Resultat 1 - 10 av ungefär 329 vid sökning efter "positive +species" +pike. (0.18 sekunder)
    Resultat 1 - 10 av ungefär 484 vid sökning efter "negative +species" +pike. (0.33 sekunder)

Resultat 1 - 3 av 3 vid sökning efter "positiv art" gädda. (0.56 sekunder)
    Resultat 1 - 7 av 7 vid sökning efter "negativ art" gädda. (0.17 sekunder)

Vad säger dessa träffar?

Inte ett skit.

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner
      Tack för exemplet KG?

Moderatorn Andreas skötte det bättre än en del andra.
      Jag tog bort det själv eftersom jag kände att jag inte orkade tjafsa. Nåt är fel.

Jag koncentrerar mig på att se till att du inte kan skriva alls på de sidor jag har koll på istället.

Kommentera

Om vi ska diskutera olika ords värdeladdning i en modern stor omfattning kan man mäta åt vilket håll attityden drar om man jämför mot ett tidigare förhållande.
        Ett jämförtal.
        I min undersökning tycker jag att jag SÄKERSTÄLLT att ordet gädda/pike/jerkfiske/ är laddat med negativa värden.
        Flugfiske är laddat med positiva värden.
        Men hur kan du dra denna slutsats utifrån sökresultat från google?
        Bara för att orden "positiv & negativ" används innebär det inte att textens (författarens) attityd kan utläsas? Bara för att något är "negativt" innebär det inte att det är negativt!
        Vem mer än du menar att det går att utläsa åt vilket håll en attityd drar utifrån dessa värden du givit oss? Jag ser inget uppenbart samband iaf?
        Sen det där med åldersfördelningen på nätet så är det ju endast och enbart en fördom, finns det statistik som är missvisande på det också?

Usch.. Undrar varför man argumenterar detta trams...Trådens egentliga syfte är ju rätt så uppenbar! Synd att det ska röras om i grytan med trams som detta!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Varför är du anonym scanner? Har du testat att fiska någon gång irl? Eller du fiskar bara efter folk som låter sig provoceras på olika typer av forum??
          Senast ändrad av Bergman; 2008-10-28, 18:42. Anledning: Raderat ett påhopp

Kommentera

Haha. Roligaste tråden på länge!

Måste bara dela med mig av en länk jag hittade då jag googlade lite, Fiskeexperten Björn Gladh (Scanner) på nwt.se. Passar på att länka till en bild.

Glömde url:en! http://www.nwt.se/lasarnas/nwt_pa_hu...ticle18982.ece
            Senast ändrad av MastaPike; 2008-10-28, 18:27. Anledning: Glömde url

Kommentera

Scanners kunskap om forskning och undersökningar är tydligen milt sagt begränsad...vilket resulterar i kombinerat med att han inte vet basfakta om sökning på nätet...i rent pajaseri. Helt utan värde.

Vad är anledningen, vart vill han komma?

En arbetshypotes...Ett traumatiskt förhållande till gäddan..;-)

Kommentera

Diskutera gärna men håll er från personangrepp är ni snälla.
                C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                Fiskesnacks regler hittar ni Här
                Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Jag förstår inte heller syftet med undersökningen...? Är det något fel på gäddan som art, eller?
                  Vad säger överhuvudtaget internet och hemsidor om folks attityd i verkligheten? Vad säger sökmotorträffar vars innehåll man inte läser om någonting alls? Man får t ex ca 71 400 träffar på Glada änkan, men bara ca 1350 vid en sökning på Sorgsna änkan (sökte utan citationstecken). Därmed kan man inte dra slutsatsen att kvinnor blir glada när de blir änkor. Ord som "positiv" och "negativ" kan ju dessutom ha olika betydelser, som någon skrev tidigare. För att inte nämna alla möjliga sammanhang de kan tas ur. Att dessutom inte använda citationstecken eller plustecken eller någonting alls i den stilen när man googlar, innebär ju bara att "negativ" kan stå i ett helt annat stycke än "gädda" på en hemsida.
                  Om jag söker på Möglig rotmos ja, så får jag 47 träffar. Möglig rotmos nej, ger 39 träffar. Detta kan inte tolkas som att en större procentuell andel av landets befolkning tycker om möglig rotmos än de som inte gör det.
                  Och vad var syftet, som sagt? Förstår inte varför man söker på något sånt som Positiv/negativ gädda alls...

Kommentera

Looser

För det första kan S inte Googla.
                    VARFÖR ger ni honom/henne utrymme, sluta svara på dennes inlägg. Det är ju bara trams och ev. ersättning för normalt socialt umgänge.

/Oscar

2010 är det fluga som gäller

Kommentera

Konstigare tråd har jag defenitivt aldrig sett.. Saknar helt förståelse för vad det hela går ut på, förstår inte hur man kan komma på idèn.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art