Sorgligt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sorgligt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
    svenssonfiskare som inte kan mycke kanske ?
    om man ska kalla sog för sportfiskare ska man iaf ha rätt utrustning med sig ut och kunna hantera fisken bättre ,

han på filmen är en typiskt svenssonfiskare som inte ha respekt för djur .

va är du då yrkesfiskare som hatar "sportfiskare" men igentligen hatar du svenssonfiskarna ?
    Hatar ingen vill jag börja me. Men jag drog alla sportfiskare över en kant, och de va tydligen inte rätt... så dra inte alla yrkesfiskare över en kant...

Kommentera

Slutsats av filmen.

Dem vet inte hur man avlivar en gädda ( matfisk? ) korrekt.

Förhoppningsvis åt dem upp gäddorna.

Förövrigt så var inte gäddan skadad.

Dem behandlar inte fisken med respekt.

Tyvärr kommer det här alltid att förekomma av ”svenssonfiskare”. Glöm inte att vi alla här har varit svenssonfiskare mer eller mindre, men vi har haft turen att bli upplärda på rätt sätt. Vilket dem inte verkar ha.

Det värsta med det här är att man lägger upp en osmaklig ” troféfilm ” för och visa vilken bra fiskare man är.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
        Tyvärr kommer det här alltid att förekomma av ”svenssonfiskare”. Glöm inte att vi alla här har varit svenssonfiskare mer eller mindre, men vi har haft turen att bli upplärda på rätt sätt. Vilket dem inte verkar ha.
        Tror det är måååånga "svenssonfiskare" på detta forum som inte har lärt sig än.
        Men förhoppningsvis så gör dom väl det
        www.stampelures.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Majakovskij Visa inlägg
          Jorden skulle gå under om det visar sig att de ska äta fisken!
          Här kommer receptet på just denna filmens avlivade gädda.
          Ta ur gäddan.
          Salta och olja in den.
          Snitta upp den och placera baconrullar i den.
          Ca 45 minuter i ugnen på 175 grader.

Servera vitt vin eller med fördel en ljus öl till!

Kommentera

Var väl inte den smidigaste avlivningen man sett kanske. Men de är väldigt mycket snack om att ha respekt mot fisken. Men de är säkert ingen som har skrivit om de som drar på en levande mört på kroken. För i så fall kanske de är lite dubbelmoral

Kommentera

Ok lugna er lite. Tänk på vilka kommentarer ni skriver. Behöver inte överdriva och skriva saker ni inte skulle sagt till fiskaren face to face.

Kommentera

Alltså det beror ju faktiskt på hur man ser det..

VI säger att dom typ aldrig ha fiskat förut, då kanske man inte tänker på att släppa tillbaka dom, det gjorde inte jag heller då jag började. Så det kan man ju förstå.. Eller om det är personer som äter gädda, många gäddor = Mycke mat så även då kan man ju förstå dom..
                Sen kanske dom tog upp gäddorna för att ta död på gäddan i en sjö där man vill öka beståndet på ädelfisk.

Men om dom bara tog upp gäddorna för att lixom döda dom och sen slänga i skogen tycker jag det är jävligt fel..

Men framförallt, sättet att döda dom på var ju jävligt fel, Vet man om att man ska döda gäddorna så tar man ju självklart med sig nått som tar död på gäddan riktigt fort, så dom slipper att lida.
                Får vi inge fisk så fiskar vi mer!

...............___@@@__
                ......_____//____?____\______
                ----o------C & R-POLICE----@)
                -----`--(@)=====+====(@)-

mikey_881115@hotmail.com

Kommentera

bättre att låta fisken ligga och hoppas in i det sista

Kommentera

Ursprungligen postat av world in my eyes Visa inlägg
                    Finns ingen anledning att ta död på ett liv/varelse för skojs skull anser jag. Jägarna i skogen hatar räven för den tar rådjurskidden så jägarna får mindre rådjur att skjuta på eller på vargen som tar så mycket älg, ändå heter det att man minsann måste skuta av stammen av tex. älg så att det inte blir för många, avrättning på rent nöje, för om man hade låtit vargen bli fler och fått ta fler älgar om man låtit räven fått ta sina rådjurskidd så hade man inte behövt skuta av för skojs skull.
                    Tror inte personerna i båten äter upp fisken, finns bättre matfisk att fiska efter än gädda om man behöver en matbit, här handlar det förmodligen om avrättning mer eller mindre för skojs skull vilket rent ut sagt är förjävligt, respektlöst mot en levande varelse....

Tack och lov så ser jag inte värden genom dina ögon. Ett par små fakta bara.
                    Jakt, jägarna hatar inte räven, dom ser han som en utmaning, något att överlista. Och jakten har ett syfte, bortsätt från spänningen Du har helt rätt i att naturen är själv- reglerande. Om man nu förbjuder jakt på räv vad händer? Rävstammen blir större, givet inga problem, eller? Dom andra följderna blir att först så kommer dom sista fjällrävarna att bli utkonkurrerade, sen kommer stammen att kollapsa, rävskabben kommer som ett brev på posten om stammen blir för stor, "att dö i skabb kan inte vara skönt".

Älgarna då. Vargarna får äta upp allt dom kan, medan stammen snabbt blir väldigt stor, trafikolyckorna ökar, många med dödlig utgång. Stammen når sin topp brist på föda och utrymme gör att den kollapsar

Sen vad du "tror" om sportfiskarna i filmen, visar bara att du tror det värsta om folk.
                    Jag tror gott om dom flesta så jag tror att gäddan blev serverad med pepparot på söndags middagen

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Vem ändrade reglerna. Jag blev inte tillfrågad. När bestämde ni vad som krävs för att vara sportfiskare.

Vad var det för fel med att fiska med spö och krok i syfte att ha en bra dag?
                      Dög bra för mig. Måste man bli en fanatiker nu för att få kalla sig sportfiskare?
                      I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                      http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                      http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 013 visningar