Tillverka draglåda för STOOORA drag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverka draglåda för STOOORA drag

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverka draglåda för STOOORA drag

Hej på er.

Det börjar bli lite jobbigt att låta de större dragen ligga i båten.
    Jag tänker att det är lättast att köpa en stor spann eller dyligt, har drag som tex 2lb bulldawg, pounders bulldawg och större wobbler.

Så kom gärna med förslag och bilder hur ni har gjort eller hur jag kan göra.

Stora drag lådor!

Tjena!

Jag använder dessa lådor, de finns lite över allt bland annat på Jula!

Kan det vara något för dig?

Man får plats med det mesta och tar du bort mellanväggarna så får du riktigt stora fack!

mvh

Edge

Kommentera

Hej.

Tack för tipset, men troligtvis inte då flera av mina beten är över 30cm. Så jag tror på att hänga betena istället, då bör det räcka med en stor spann.

Kommentera

...de borde få plats...!

Hej igen!

Här har du måtten: B420xH80xD330 mm

Så du kommer nog få plats i denna låda, priset ligger endast på 59:-

Vi har aldrig märkt problem med plasten för jiggar eller så!

Det går inte att länka direkt till själva varan med sök efter artikelnummer:662024

Cheers

Kommentera

Det var ju grymt ju, bra storlek och pris. Det skall jag kolla närmare på.
          Tackar.

Kommentera

...återkom....

....kul....hoppas du gillar den återkom gärna med ditt betyg!

Kommentera

En rejäl hink är en bra början, välj gärna en rektangulär modell och sen skaffar Du plaströr på byggvaruhuset i lämplig diameter (ska vara innermått som gör att Dina beten går att stoppa i röret med krokar och allt utan att kärva) sen kapar Du till rören så att det blir ca 1cm kortare än vad hinken är hög invändigt.
              Använd gärna olika diameter på rören så de pasar olika beten då får Du oftast i fler rör=betesfack.

Ställ sedan rören i hinken så att den blir full så har Du många fack att hänga betena i och inget strul med krokar som hakar i andra beten, ännu bättre blir det om hinken har lock då kan Du lägga på det under transport så slipper Du riskera att något faller ur eller att regn fyller hinken under en blöt dag på sjön!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                En rejäl hink är en bra början, välj gärna en rektangulär modell och sen skaffar Du plaströr på byggvaruhuset i lämplig diameter (ska vara innermått som gör att Dina beten går att stoppa i röret med krokar och allt utan att kärva) sen kapar Du till rören så att det blir ca 1cm kortare än vad hinken är hög invändigt.
                Använd gärna olika diameter på rören så de pasar olika beten då får Du oftast i fler rör=betesfack.

Ställ sedan rören i hinken så att den blir full så har Du många fack att hänga betena i och inget strul med krokar som hakar i andra beten, ännu bättre blir det om hinken har lock då kan Du lägga på det under transport så slipper Du riskera att något faller ur eller att regn fyller hinken under en blöt dag på sjön!!
                Jag kör med denna "transportkrubba" som kan köpas på närmaste hästaffär för ca. 80kr.
                På min Silver Fox går det utmärkt att hänga den över relingen med krokarna (som inte riktigt syns på bilden)
                Borra hål längs överkanten ganska nära själva böjen, så är det lätt att hänga upp beten.
                Jag har även borrat ett par större hål i botten för att regnvatten ska ta sig ut
                och även för att jag brukar skölja av hela hinken efter fisketuren.

Ett snöre eller någon form av handtag är också bra för att kunna bära flera hinkar i en hand.

Gör en sökning efter "transportkrubba" på Google så får du upp många olika varianter,
                säkert finns det någon som passar din reling.
                Bifogade filer

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                7 svar
                1 522 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sir Fish-a-lot