Vart hitta reservdelar till Abu rullar på nätet ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart hitta reservdelar till Abu rullar på nätet ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vart hitta reservdelar till Abu rullar på nätet ?

Gammal och gaggig som man är trodde jag ju såklart att det gick att höra av sig till Abu Svängsta, men på deras hemsida blir man hänvisad till deras Premium Dealers.. En uppsjö butiker såklart..
    Nån som vet en butik som har grejor hemma till Cardinal rullar ? Behöver en bygelfjäder till en Cardinal 65, så det känns lite meningslöst att skicka in hela rullen på service..

Och ja, jag får höra av mig till den lokala dealern och kolla om dom kan ta hem fjädern, men det är ju smidigast med ett visa och nätbutik..

Går det inte om du ringer dom...

Kommentera

ABU service avd.

: 0454-88070

Kommentera

Ursprungligen postat av TattooedAlot Visa inlägg
        Gammal och gaggig som man är trodde jag ju såklart att det gick att höra av sig till Abu Svängsta, men på deras hemsida blir man hänvisad till deras Premium Dealers.. En uppsjö butiker såklart..
        Nån som vet en butik som har grejor hemma till Cardinal rullar ? Behöver en bygelfjäder till en Cardinal 65, så det känns lite meningslöst att skicka in hela rullen på service..

Och ja, jag får höra av mig till den lokala dealern och kolla om dom kan ta hem fjädern, men det är ju smidigast med ett visa och nätbutik..
        Hej TattooedAlot; Gå in till din närmaste fiskebutik Wollmars i Borås. När Wollmar Nilsson, som startade butiken, fortfarande fanns på plats hjälpte han mig med reservdelar till både ABU och Mitchellrullar. Trevligare butiksägare hittar du ingen annanstans. Inte ska du behöva gå över ån efter vatten.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Servicedelen av abu torde gå att ringa till.. Känner mig lite skamsen att jag inte jagade mer efter nummer innan jag la ut tråden.. Får slå en signal och prova..

OF - Wollmars är en trevlig butik.. Dock är det förmodligen några ägarskiften mellan gamle Wollmar och nuvarande ägarna.. Detta sagt är det som sagt en toppenbutik med bra personal, problemet ligger väl mer i att det bara handlar om att ta hem alt. skicka iväg grejor för lagning, som i alla branscher egentligen.. Så det funkar knappast att gå in och hämta en ny fjäder.. (ok, jag _kan_ ju ha fel :P)
          4 mil att åka för att hämta den jämfört med att få den i brevlådan 12 meter utanför dörren är ju med en faktor såklart

Kommentera

Jag letar faktiskt också efter reservdelar till min cardinal rulle och jag ringde till service avd i svängstad. De sa att de hade reservdelar,men de hade inte öppet när jag ringde

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 209 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art