Hur många STORgäddor kommer att dö under Värtan Cup 2008? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur många STORgäddor kommer att dö under Värtan Cup 2008?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Jocke H Visa inlägg
    Hej!

Som ny på forumet borde jag väl förmodligen låta bli men...

Har nyligen återupptagit fiskehobbyn efter ett uppehåll på 25 år. Har tagit mig igenom den här tråden och måste säga att jag är bedrövad. Nivån på det hela ligger farligt nära ett World of warcraft forum för 14 åringar. elaka osakliga påhopp och allmän pajkastning.

Hoppas att det här inte är en bild av hur fritidsfiske världen ser ut nu för tiden?

En undran är hur det är men det utbildning/information om bra C&R för nybörjare? bedrivs det över huvudtaget? Bara intresserad ingen annan baktanke.
    Mycket bra skrivet.
    I frågan om C&R information är jag mycket intresserad. Är själv nybörjare, bara fiskat c:a 1½ år och kan bara återutsätta aborrar. Alla andra har jag ingen aning om hur man ska bära sig åt.
    Gäddor tar jag bara med hov, oftast trasslar den in både sig själv och wobblern så har ganska mycket gädda hemma i frysen som fun ändå inte kan äta då hon är gravid.
    Så om någon har tips på bra information/utbildning ser jag gärna fram emot att få ta del av den informationen.

Kommentera

• Jag förstår inte vad du vill ha sagt Scaner??
      Spyr du galla på VärtanCup? Eller på deltagarna? Eller båda alltenativen?.

Vill minnas av dina tidigare inlägg i andra trådar så förespråkar du C&K, Varför bryr du dig om vad som händer med gäddorna på söndag?

Vilket är bäst? Slå ihjäl?, Återsätta?,Eller, Inte fiska?

Många frågor blev det kanske, men jag får inte grepp på vad du vill ha sagt.
      Team Chubby Chasers

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jocke H Visa inlägg
        Hej!

Som ny på forumet borde jag väl förmodligen låta bli men...

Har nyligen återupptagit fiskehobbyn efter ett uppehåll på 25 år. Har tagit mig igenom den här tråden och måste säga att jag är bedrövad. Nivån på det hela ligger farligt nära ett World of warcraft forum för 14 åringar. elaka osakliga påhopp och allmän pajkastning.

Hoppas att det här inte är en bild av hur fritidsfiske världen ser ut nu för tiden?

En undran är hur det är men det utbildning/information om bra C&R för nybörjare? bedrivs det över huvudtaget? Bara intresserad ingen annan baktanke.
        En av anledningar till att tonen blir hård är ju att det finns bakgrundshistoria till exempelvis den här tråden. Åratal av tjat och tjafs från vissa personer gör att stubinerna blivit korta hos många som varit med ett tag.

När det gäller information om C&R på gädda så finns det en del matnyttigt på www.svenskagaddklubben.com

Kommentera

• Jag anser att det är upp till var och en, vet man med sig att man komma äta upp så är det väl klart att man ska ta med sig hem. Men döda för att som jag inte riktigt vet hur man ska bära sig att för att få ut ett drag ur en gäddas gap när den lever och sen ändå inte kommer äta den så tycker jag att de e tråkigt att ta död på den.

hehe.. finns de ett AIK fiske team. Ska ni va med på söndag?
          Då känns som ett måste att önska er ett riktigt skit fiske =)..

Btw, du vet om de går att köpa drag typ wobbler med AIK emblem?

Kommentera

• Tack för länken ska sätta mig och läsa

Bedriver C&R efter bästa förmåga men man kan ju alltid lära sig mera. Fiskar som måste bonkas (för så heter det tydligen) tas om hand och fryses in och ges bort till fiskätande bekanta.

Och ja det verkar finnas vissa grupperingar som dyker upp i var och varannan tråd. Inget fel med att tycka olika och diskutera det men när båda sidor redan bestämt sig för att den andra har fel så tillför det ju inte någon något. Grundregeln för en diskution är ju öppenhet för den andras ståndpunkt och viljan att tänka till. Vet man att man aldrig kommer att se det på samma sätt som den andra är det kaske bäst att enas om att man inte tycker lika och lägga ner även om jag inser att det kan vara svårt att bita ihop ibland

men nu ska inte jag hålla på och moralisera jag vet ju inte vad som ligger bakom men för mig personligen förstör det mycket av fiskesnack när folk börjar komma med mer eller mindre förtäckta hot mot varandra.

Skitfiske på er

Kommentera

• MrDala:[FONT="Tahoma"]VI ÄR ÖVERALLT[/FONT]!
              Team Chubby Chasers

Kommentera

• Ursprungligen postat av gnagaren Visa inlägg
                MrDala:[FONT="Tahoma"]VI ÄR ÖVERALLT[/FONT]!
                Så sant.
                Ser bra ut i hockeyn hittils i alla fall, något att se fram emot under vintern =)..
                Men ang. min andra fråga. Har du sett någon som säljer wobbler med AIK-skölden?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
                  Nu vet ni andra medlemmar här hur KG? uppfattar personer som har egna åsikter.
                  Trist attitude tycker jag.
                  Vi andra medlemmar vet att du inte har så mycket vettigt att säga utan bara är medlem för att jävlas med oss andra medlemmar. Och att du faktiskt inte har så mycket vettigt att säga alls.
                  Senast ändrad av Rospigg; 2008-10-03, 15:57. Anledning: Tog bort olämplig text.
                  -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

• Ursprungligen postat av MrDala Visa inlägg
                    Så sant.
                    Ser bra ut i hockeyn hittils i alla fall, något att se fram emot under vintern =)..
                    Men ang. min andra fråga. Har du sett någon som säljer wobbler med AIK-skölden?
                    Finns en gnagare vid namn Magnus i Sumpan (Fiske affären) han känner någon som trycker vårt vackra klubbemblem på sina Drag. (Jag kan ha fel)

Gnagaren
                    Senast ändrad av gnagaren; 2008-10-03, 11:03.
                    Team Chubby Chasers

Kommentera

• Borde vi inte starta en klubb ??
                      Slå en signal till Segui så kanske dom tar fram en Gnaget vobbler..
                      Blir sugen att designa en själv, En Manta kanske,,
                      Senast ändrad av Gnagarn; 2008-10-05, 21:18.
                      Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 087 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art