Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Älg på kroken....?
Collapse
X
-
Kanske en dum fråga men jag blev nyfiken :c) Men för en oinitierad som jag uppstår vissa frågor i mitt huvud när jag läste denna underhållande artikel.
Hur drar man upp en 500 kg tung älg från botten som på bilden? Det låter ju som att de fick syn på huvudet vid ytan. Det borde ju vara lika lätt att dra upp som en stock på botten.
Sen kan jag inte annat än småskratta åt viss text i artikeln såsom...
- Jag visste inte om älgen levde.
- Polisen misstänker inte att älgen utsatts för något brott.
Jag menar att älgar som går ner och dör i våra sjöar inte är en alltför sällsynt företeelse i Sverige. Framförallt på svaga isar.
Hursomhelst var artikeln underhållande.
Kommentera
-
Hej!
Det var jag som fick älgen på kroken.
För att svara på era frågor varför ni inte kan hitta tråden så är det som Kanon säger. Jag sålde bilderna till GT och Norska dagbladet för en ba slant.
Sen vill jag bara poängtera att den drogs inte upp ifrån botten. den låg och flöt på ytan. Dock så var det bara hornen som var över vattenytan. Vi trodde det helt enkelt var ett nerfallet träd.
Sen för att inte dumförklara mig helt så var faktiskt första tanken "vad fan gör jag om han börjar leva" ha ha ha
Vill se Phagens reaktion när han tar tag i vad han tror är en gren och får upp ett stort j*vla älghuvud till ytan.
Hur som helst så var detta en askul upplevelse.
Svarar gärna på alla sorts frågor.
Skall lägga upp lite mer bilder så småningom men måste låta artiklen dö ut lite först.
Mvh Joel
Kommentera
-
Hej!
Nä det är inte tanken. Vi har en stuga i Garnanäs/Järnavik så jag har en båt där nere. Brukar åka ner varje helg ner till den på hösten och jaga storgäddan.
Så ska ner o kolla om det har kommit igång än. Såg dock på smhi att vinden ligger helt fel hela veckan så vi får se hur det blir med gäddfisket.
Får la ge sig ut och testa torsken eller bara ta det lugnt och klippa ett par kalla.
Vad är sportfiskarens läger för något?
Kommentera
-
aha sportfiskarna är en hemsida , www.sportfiskarna.se där finns de läger för ungdomar och ett läger är i järnaviks camping/vandrarhem, de är 4 dar på höstlovet , ja var där förra året o de var riktigt kul men fisket var sisådär fram tills sista dan då de släppte .Ursprungligen postat av Alfahanen Visa inläggHej!
Nä det är inte tanken. Vi har en stuga i Garnanäs/Järnavik så jag har en båt där nere. Brukar åka ner varje helg ner till den på hösten och jaga storgäddan.
Så ska ner o kolla om det har kommit igång än. Såg dock på smhi att vinden ligger helt fel hela veckan så vi får se hur det blir med gäddfisket.
Får la ge sig ut och testa torsken eller bara ta det lugnt och klippa ett par kalla.
Vad är sportfiskarens läger för något?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
2025-03-23, 20:34 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 125 visningar