Fiskeaffärer i Paris ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeaffärer i Paris ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeaffärer i Paris ?

Skall till paris i Nov och undrar om det finns några fina affärer med fiskeprylar som är värda att besöka ?
    Är det dyrt i Frankrike ?

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
    Skall till paris i Nov och undrar om det finns några fina affärer med fiskeprylar som är värda att besöka ?
    Hör med Da_Moose här på fs han var dit nu i sommar så han har säkert en del att berätta.
    Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

Kommentera

Just Paris är en av världens dyraste städer, men en av de i särklass coolaste att partaja loss i, bara du har 10.000 Euro att blåsa iväg på en helg. High life finns lite överallt i stan, men givet att du har deg i plånboken drar du iväg till Moulin Rouge vid 8bläcket där partyglada fransyskor hänger, som gärna guidar mot "fritt vivre" för en kväll, men tro inte för ett ögonblick att de är "till salu".

Men för att vara uppriktig, skit i fiskegrejorna och ha kul istället. Och om plånboken är tunn kan du ha hur kul som helst för en struntsumma i runt St Michel.
      www.utreel.com

Kommentera

Haha, tack för hjälpen. Har först å främst tänkt se några gubbar spela rocknroll, de hette typ chuck berry, little richard å jerry le lewis !
        Helst hade man ju stannat hemma å ismeta, men farsan bjöd oss barn, så man får väl tacka ja då.

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
          En släkting brukar åka dit å han brukar köpa köpt fiskeprylar ibland , ska höra med honom
          Vore kanon om du kunde det

Kommentera

Haha, tack för hjälpen. Har först å främst tänkt se några gubbar spela rocknroll, de hette typ chuck berry, little richard å jerry le lewis !
            Helst hade man ju stannat hemma å ismeta, men farsan bjöd oss barn, så man får väl tacka ja då.
            Men: Det gjorde säkert ont att tacka ja. Jag kan ta din plats så kan du få frysa på isen istället.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ismete i Skellefteå eller en weekend i Paris? hmmmm. riktigt svårt val detta! glöm inte käka grodlår!
              Senast ändrad av TAMTAM; 2008-09-06, 17:27.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Du har PM!

Om det är fler som har tänkt sig till Paris och har fiske i tankarna kan jag vara behjälplig med en del saker; boendetips, rabatter i de största fiskebutikerna, båtar, guidat malfiske m.m.

Jens Hultman

Kommentera

Gösfisket är tydligen riktigt bra mitt i Paris, de står och käkar godsaker under alla båtar i dyngfloden som rinner mitt i stan.

Denna butiken var jag på och köpte de specialledade swimbaitsen som jag har uppe bilder på. De pysslade mestadels med Big Game och gäddfiske. En snubbe i affären kunde engelska, det var ungefär 1 av 5 personer som man träffade på hela veckan som man kunde snacka med. Jag kan mer finska än vad 99,99999% av fransmännen kan engelska. Och jag kan säga perkele.

Angående priser så kostar det fett med deg att vara där. En inofficiell sammanräkning är att en 8 dagar för mig och sambo + dotter gick på kanske 35,000:-. Flyg, boende och mat/shopping. Smart tänkt av oss, hade räckt till 3-4 veckor i Thailand.

Man blir seriöst störd när man knallar in i en affär som man ser snygga bälten i skyltfönstret. Väl inne så hittar man det snygga bältet och det kostar.....495.....fucking jävla Euro. 5 satans tusenlappar för ett jävla bälte, då går jag hellre med byxorna nedanför skitan som en jävla fjorttis.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Pasi: Du kan få vägbeskrivning mot att du guidar mig till en 10+ i höst.
                    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 094 visningar
                    1 gilla