Haha ok Iofs gamla har ju taskigt minne ändå
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är ni emot nätfiske !!
Collapse
X
-
Alltså
Originally posted by MastaPike
Haha BeBest, jag har varit med om en liknande situation, det var en jävel som lagt ut ett olovligt nät utanför sin sommarstuga. Jag och 2 polare var ute och trollade gös då och såg det, vi slet upp det direkt i båten och ut kommer en gubbjävel på bryggan och börjar skrika! Som tur var hade vi en liten sportbåt med 70hk så vi drog järnet därifrån =)
Hur vet du att nätet var olagligt?
Vet du att ni begick straffbar handling?
Förstår du att nu genom att ta upp nätet ger vatten på kvarnen åt de som vill förbjuda fria fisket?
Rapportera alltid eventuella olagliga nät till myndighet så de som är behöriga får ta bort det.
Kommentera
-
Helt emot nätfiske kan man ju inte vara. Yrkesmän måste ju självklart få fiska med nät för att överleva. Men då är det självklart under kontrollerade former. Men att "hobbyfiskaren" ska fiska med nät anser jag vara helt förkastligt. Vill man fånga fisk på sin fritid får man göra det med spö. skulle fritidsfiskarnas och tjuvfiskarnas nät försvinna skulle vi sportfiskare ha ett mycket bättre fiske.
Men att förbjuda nätfiske helt och hållet skulle ju resultera i tomma frysdiskar...
Kommentera
-
Vad är det egentligen för skillnad på att fånga fisk med nät, mot att t ex fånga vilda småfåglar med nät och sedan sälja dessa i vinstsyfte.
Låta fåglarna plågas, kanske till döds i näten, för att sedan kasta de fåglar som inte fyller kraven, låta dessa ligga och självdö i dikeskanten.
De småfåglar som är avsedda för matbordet får i stället ligga och självdö i en balja...
Ni tycker säkert att det är en jävla skillnad på fisk och fågel, men är det ändå inte lite tänkvärt?fiskplågare...
Kommentera
-
Originally posted by Andtrax
Vad är det egentligen för skillnad på att fånga fisk med nät, mot att t ex fånga vilda småfåglar med nät och sedan sälja dessa i vinstsyfte.
Låta fåglarna plågas, kanske till döds i näten, för att sedan kasta de fåglar som inte fyller kraven, låta dessa ligga och självdö i dikeskanten.
De småfåglar som är avsedda för matbordet får i stället ligga och självdö i en balja...
Ni tycker säkert att det är en jävla skillnad på fisk och fågel, men är det ändå inte lite tänkvärt?
Men skulle jag välja vilket bestånd jag skulle få välja så skulle det va fiskarna.Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.
Kommentera
-
Originally posted by Alltså
Små frågor bara:
Hur vet du att nätet var olagligt?
Vet du att ni begick straffbar handling?
Förstår du att nu genom att ta upp nätet ger vatten på kvarnen åt de som vill förbjuda fria fisket?
Rapportera alltid eventuella olagliga nät till myndighet så de som är behöriga får ta bort det.
Straffbart eller ej, ibland har man rätt att vara anarkist.
Hellre ett förbjudet fiske än ett dött bestånd.
Kommentera
-
Det var en C&R fiskare som skröt med att han inte ätit fisk på sex
år, men han kanske tycker om kycklingfile den är ochså tyvärr uppväxt på fiskmjöl.
För mig är det mer miljöriktigt att fisken vi har på matbordet
är vild fisk och inte kassodlad, varför skall Ahlstöms fiskeflotta
tömma östersjön på sk. foderfisk som sedan transporteras rund i europa för göras fiskmjöl och pellets av och därefter transporteras vidare till fiskuppfödarna. Det är bättre med en kontrollerat nätfiske. En annan nackdel med kassodlingen är att rymmlingar förstör dom genetiska förutsättningarna för den vilda fisken.Sponsor: tigern
Kommentera
-
Originally posted by Andtrax
Ni tycker säkert att det är en jävla skillnad på fisk och fågel, men är det ändå inte lite tänkvärt?
Det ena utesluter inte det andra,här diskuterar vi fiske-näten..och helt plötsligt börjar folk blanda in en massa andra otrevliga saker som inte har med det huvudsakliga ämnet att göra.Jag tycker Aids,svält och fattigdom är lite värre än nätfisket,men jag börjar inte jämnföra dom sakerna här.För det handlade inte om vad som är värst här i världen.Håll dig till ämnet
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 107 visningar
1 gilla
|