i dom lägena tycker jag att uttrycket "öga för öga tand för tand" eller va sjutton det nu var skulle funka alldelles utmärkt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är ni emot nätfiske !!
Collapse
X
-
Problemet tror jag ligger i straffen. De borde shy höjas va händer om man tjuvfiskar och hur många "fiske poliser" eller vad man kallar de kontrollerar kusten. En annan sak som jag tycker är för jävligt är drivgarn som har tagit kåll på tummlare och dem sakerna har jag sätt en gång. vackrare djur i Svenska vatten får man leta efter. Funderar TAMEJFAN på att starta en Antiindustrifiske terroror organisation. Var sverige går idag HJÄLPER Inte fisken och de moste sverige fatta innan de är för sent. Krig mot baltiska staterna. eller Någon som säger åt dem iaf. Fiskare tänker oj va dåligt med fisk vi får NU MOSTE VI FISKA ännu MER och ta ännu mer småfiske.
Ush Jag blir så Förbannad minna ORD räcker inte till!Fish hard Go PRO
Kommentera
-
Jag tycker att det är en smula onyanserat att säga att nätfiske bara är skit....Nätfiske för att decimera en viss fiskart i vissa vatten är helt ok om det finns belägg för åtgärden. Men givetvis blir även jag mäkta förbannad på rovfiskare. Det är när tankeverksamheten stannar av på de som utövar fisket , som det går åt helvete. Tyvärr är det ofta frågan om både girighet och djävligt dålig insikt i hur naturen fungerar.Har själv beslagtagit x antal nät av idel tjyvfiskare& Marodörer, så nog har pulsen höjts ett antal gånger...Senast ändrad av truttakungen; 2003-12-09, 01:31.
Kommentera
-
När vi förbannar fiske med nät, är vi beredda att inkludera våra egna fångstnät då? Eller är det bara andras nät vi skickar vårt onda öga på?
Det vi ska elda upp är inte näten, utan dem som missbrukar dem.
Eller hur?Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Har inget emot nätfiskare i dess rätta bemärkelse! Folk som lägger sina små nät för att få sina middagsfiskar har alltid funnits och dessa är inget hot mot fisket!
Dock tenderar alltför många att fiska med fler och fler större och längre nät för att kunna sälja fisken de får, detta är inget fiske för eget behov utan rena yrkesfisket det är dom man verkligen hatar tom mer än yrkesfiskarna! Det är dom som är det stora hotet mot fisken, då inte ser det minsta långsiktigt!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 107 visningar
1 gilla
|