Leveranstider ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Leveranstider !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Leveranstider !

Varför tar det ibland flera veckor att få hem en order av svenska butiker, men bara 3-4 dagar(t.o.m billigare fraktkostnad) från UK ? Så j*vla sjukt Är det standard med +300% på engelska RRPs, på fiskeprylar här i Sverige ?
    sigpic

skulle säga att det med största sannorlikhet har att göra med att det som du vill beställa finns i butikens lager när du beställer, när du beställt från UK. Men att det kanske inte funnits på lager från den svenska butiken, och kanske inte ens leverantören haft heller. Då kan det dröja månader. Men det bör ju butiken informera om isåfall.

Min värsta beställning någonsin är faktiskt gjord från UK. Det tog flera månader och är ett skräckexempel utan dess like.

Här har du en trevlig berättelse att läsa ;D http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=21643
    Senast ändrad av Sg; 2008-08-24, 09:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Plupp Visa inlägg
      Varför tar det ibland flera veckor att få hem en order av svenska butiker, men bara 3-4 dagar(t.o.m billigare fraktkostnad) från UK ? Så j*vla sjukt Är det standard med +300% på engelska RRPs, på fiskeprylar här i Sverige ?
      Ganska enkelt du beställer DE köper i UK EFTER att du lagt din beställning får hem grejorna plussar på en del och skickar till dej.
      Sverige är en liten marknad mycket special grejor hålls inte i lager här går för sällan helt enkelt.
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Instämmer med ovanstående. Kolla alltid med butiken att det man beställer verkligen finns i lager, oavsett svensk eller utländsk butik. Beror mycket på butik också, vissa har fantastisk service men hos andra kan det bli lite hur som helst.

Kommentera

Jag har alltid kollat med butiken, om allt redan fanns hemma, innan jag beställde något. Om allt fanns i lager så borde det ta högst 3 dagar att få hem grejorna antingen med posten eller bussgods. Jag handlar mycket på ebay.co.uk, och haft inget som helst problem med leveranstider( typ 99.5%) till skillnad från svenska butiker (20% och kundservice suger).

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
          Här har du en trevlig berättelse att läsa ;D http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=21643
          Herregud ... Carp.com suger verkligen. Ni skulle ha fått tebax pengarna + allt som ni redan hade fått, gratis.
          Senast ändrad av Plupp; 2008-08-24, 10:32.
          sigpic

Kommentera

Kan inte riktigt jämföra med butiker och Ebay, eftersom det som säljs på ebay ALLTID finns redo att skickas. Om inte den som säljer är ute efter att ta dina pengar.

Kommentera

...skulle ni kunna delge någon bra/billig sida med internetförsäljning av tex rullar och drag Gärna både amerikanska, inom EU samt specifikt Sverige?

//A

Kommentera

Jo, jag håller med ... MEN ... jag handlar mest av företagare( typ 99% Buy Now), och om något inte finns i lagret, då tar det typ en dag att få det.

Jag beställde en karpsäng av en butik i södra sverige , för 3 veckor sen. Jag ringde och kollade först om den var hemma ... och den var hemma. Jag har ringt och snackat med grabbarna och ingen vet ett jävla piss om min order plötsligt.
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Plupp Visa inlägg
                  Jo, jag håller med ... MEN ... jag handlar mest av företagare( typ 99% Buy Now), och om något inte finns i lagret, då tar det typ en dag att få det.

Jag beställde en karpsäng av en butik i södra sverige , för 3 veckor sen. Jag ringde och kollade först om den var hemma ... och den var hemma. Jag har ringt och snackat med grabbarna och ingen vet ett jävla piss om min order plötsligt.
                  Ja då har dom väl råkat slarva bort ordern på nått vis.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Kan inte riktigt jämföra med butiker och Ebay, eftersom det som säljs på ebay ALLTID finns redo att skickas. Om inte den som säljer är ute efter att ta dina pengar.
                    Det skall det väl också vara om man beställer lagervara från en svensk butik?

Tkr också det är skandal att man får grejorna snabbare från UK än svensk butik (exkl. Lundgrens).
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 050 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art