Varför tar det ibland flera veckor att få hem en order av svenska butiker, men bara 3-4 dagar(t.o.m billigare fraktkostnad) från UK ? Så j*vla sjukt Är det standard med +300% på engelska RRPs, på fiskeprylar här i Sverige ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Leveranstider !
Collapse
X
-
Taggar: Ingen
-
skulle säga att det med största sannorlikhet har att göra med att det som du vill beställa finns i butikens lager när du beställer, när du beställt från UK. Men att det kanske inte funnits på lager från den svenska butiken, och kanske inte ens leverantören haft heller. Då kan det dröja månader. Men det bör ju butiken informera om isåfall.
Min värsta beställning någonsin är faktiskt gjord från UK. Det tog flera månader och är ett skräckexempel utan dess like.
Här har du en trevlig berättelse att läsa ;D http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=21643Senast ändrad av Sg; 2008-08-24, 09:23.
-
Ursprungligen postat av Plupp Visa inläggVarför tar det ibland flera veckor att få hem en order av svenska butiker, men bara 3-4 dagar(t.o.m billigare fraktkostnad) från UK ? Så j*vla sjukt Är det standard med +300% på engelska RRPs, på fiskeprylar här i Sverige ?
Sverige är en liten marknad mycket special grejor hålls inte i lager här går för sällan helt enkelt.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Jag har alltid kollat med butiken, om allt redan fanns hemma, innan jag beställde något. Om allt fanns i lager så borde det ta högst 3 dagar att få hem grejorna antingen med posten eller bussgods. Jag handlar mycket på ebay.co.uk, och haft inget som helst problem med leveranstider( typ 99.5%) till skillnad från svenska butiker (20% och kundservice suger).
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggHär har du en trevlig berättelse att läsa ;D http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=21643Senast ändrad av Plupp; 2008-08-24, 10:32.
Kommentera
-
Jo, jag håller med ... MEN ... jag handlar mest av företagare( typ 99% Buy Now), och om något inte finns i lagret, då tar det typ en dag att få det.
Jag beställde en karpsäng av en butik i södra sverige , för 3 veckor sen. Jag ringde och kollade först om den var hemma ... och den var hemma. Jag har ringt och snackat med grabbarna och ingen vet ett jävla piss om min order plötsligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Plupp Visa inläggJo, jag håller med ... MEN ... jag handlar mest av företagare( typ 99% Buy Now), och om något inte finns i lagret, då tar det typ en dag att få det.
Jag beställde en karpsäng av en butik i södra sverige , för 3 veckor sen. Jag ringde och kollade först om den var hemma ... och den var hemma. Jag har ringt och snackat med grabbarna och ingen vet ett jävla piss om min order plötsligt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sg Visa inläggKan inte riktigt jämföra med butiker och Ebay, eftersom det som säljs på ebay ALLTID finns redo att skickas. Om inte den som säljer är ute efter att ta dina pengar.
Tkr också det är skandal att man får grejorna snabbare från UK än svensk butik (exkl. Lundgrens).sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|