Inbrott i bilen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inbrott i bilen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Inbrott i bilen.

Inte nog med att man legat på sjukhus med akut hjärtinfarkt. Sen hemkommen för att kurera sig.
    Då dyker tjuvar upp och rensar bilen på allehanda saker.
    Ekolod, trycktank, spöhållare, kikare, CD-väskor, CD-skivor, CD-spelare. jacka, haspelrulle,
    Och på köpet skadat facket för CD-spelaren. Hade bilen på gatan precis utanför huset.
    Hade hämtat trycktanken från båthuset vid sjön Magelungen för att grabben skulle ha den till fiske i annan sjö.
    En stor fin plåttank med Tohatsu koppling. Scottys dyra spöhållare (695 kr styck).
    Eftersom Tohatsu kopplingen nu gör att han får ta en liten motor i stället. När dom skall fiska tre man i en Ockelbo B 14 så blir det bara att luffa i sakta mak i stället.
    Visst är man en idiot att man har grejor i bilen. Men i grunden är det inget som nån annan knappt kan nyttja.
    CD-spelaren var ju ny, men kostade 800 kr. En pundrare kanske får ut några hundringar.
    Spöhållare utan fäste ger inte mycket för världen. Ett äldre ekolod (dyrt för 10 år sen). Men utan batteri och paj på avstängning. En skitig bra jacka. En äldre kikare. Brända skivor i antal i några hundra i antal.
    Några orginal CD, men inga dyrgripar. Det visar tydligt att det är pundskallar som varit i farten.
    Totalt hjärndöda och utan celler från start. Undrar om dom mår bra nu dom små liven när dom skall kränga grejerna för en spottstyver. Kanske blir lite pulver så att dom överlever ett dygn till.
    Satan vad man önskade att man fick sätta ett pundhuvud i en båt på öppna havet utan åror.
    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Jag vet hur de känns! Jag är student och i julas tömdes min lägenhet på de saker jag har!

Det är tufft men bara att bryta ihop och sedan försöka igen

Ett tips är att överdriva i rapporten! det gjorde tyvärr inte jag vilket jag ångrar nu! Hur man än vrider och vänder så blir man blåst av försäkringsbolaget!

Lycka till!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
      Inte nog med att man legat på sjukhus med akut hjärtinfarkt. Sen hemkommen för att kurera sig.
      Då dyker tjuvar upp och rensar bilen på allehanda saker.
      Ekolod, trycktank, spöhållare, kikare, CD-väskor, CD-skivor, CD-spelare. jacka, haspelrulle,
      Och på köpet skadat facket för CD-spelaren. Hade bilen på gatan precis utanför huset.
      Hade hämtat trycktanken från båthuset vid sjön Magelungen för att grabben skulle ha den till fiske i annan sjö.
      En stor fin plåttank med Tohatsu koppling. Scottys dyra spöhållare (695 kr styck).
      Eftersom Tohatsu kopplingen nu gör att han får ta en liten motor i stället. När dom skall fiska tre man i en Ockelbo B 14 så blir det bara att luffa i sakta mak i stället.
      Visst är man en idiot att man har grejor i bilen. Men i grunden är det inget som nån annan knappt kan nyttja.
      CD-spelaren var ju ny, men kostade 800 kr. En pundrare kanske får ut några hundringar.
      Spöhållare utan fäste ger inte mycket för världen. Ett äldre ekolod (dyrt för 10 år sen). Men utan batteri och paj på avstängning. En skitig bra jacka. En äldre kikare. Brända skivor i antal i några hundra i antal.
      Några orginal CD, men inga dyrgripar. Det visar tydligt att det är pundskallar som varit i farten.
      Totalt hjärndöda och utan celler från start. Undrar om dom mår bra nu dom små liven när dom skall kränga grejerna för en spottstyver. Kanske blir lite pulver så att dom överlever ett dygn till.
      Satan vad man önskade att man fick sätta ett pundhuvud i en båt på öppna havet utan åror.
      Fan trist att man inte får ha grejerna i fred . Lite skillnad i Norge där ja ska fiska nästa vecka. Där får man inte ens en nyckel till dörrn , allt står ju öppet där. Dom kolla på en lite konstigt när man fråga efter nyckel stressad 08 som man är .

/Fredrik

Kommentera

Lider verkligen med dig. hade inbrott i min bil för ett par veckor sen och blev av med en två veckor gammal daiwa luna 300 + jerkbait spö och ett haspelset! vet att man inte ska lägga saker i bilen men det är fan inte mitt fel att nån bryter sig in...

Kommentera

Skit i grejorna din matrialist, du har precis haft en hjärtattack o överlevt, var glad för det ist din gamla OF

Krya på dig!!

Kommentera

precis!! grejer kommer och går men du har bara fått ett liv så ta det lugnt och va rädd om dig man blir bara förbannad och det är inte bra för pumpen hoppas det är bra med dig och allt gick bra

Kommentera

Tack fiskevänner. Var nära att pumpen gick fel väg i morse när jag upptäckte inbrottet. CD-spelaren hemma av fin kvalite gav upp samma dag som jag kom hem från sjukan. Så jävelskap var ordet.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Usch! Lät otäckt allvarligt det där, hoppas på att du tillfrisknar snabbt och får njuta av många fina stunder vid vattnet.

MVH

/Pär

Kommentera

Elanen, bra att du är på bättringsvägen och väldigt surt med påhälsning av tjuvar. Vet precis hur det känns och tjuvar står väldigt lågt på min lista också. Hoppas dom åker dit även om chanserna förmodligen är små.

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Ett tips är att överdriva i rapporten! det gjorde tyvärr inte jag vilket jag ångrar nu! Hur man än vrider och vänder så blir man blåst av försäkringsbolaget!
                  Försäkringsbedrägerier är ju ingen höjdare heller ... det drabbar bara övriga försäkringstagare iom ökade premier.
                  C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                  Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                  Fiskesnacks regler hittar ni Här
                  Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Hoppas du kryar på dig ordentligt.

Det var ju ett tag sedan jag bodde i stockholm men då var det vanligt att man kunde hitta sina stulna saker på skärholmens loppmarknad. Ungdomsligor stjäl allt dom kommer över sedan säljs det på loppmarkanden, säljarna är ofta ungdommar under 15år så dom ej är straffmyndiga.
                    Finns inte skärholmens marknad kvar så finns det säkert andra. I Göteborg som ligger närmast mig nu är detta också vanligt, vi var på en marknad där en som hade mobiler, samtliga hade borttaget serienummer.

Gör bara inget dumt om du hittar dina grejer, vi skall ju inte låta svinen vinna. Tar man dom på bar gärning så gäller det att vara finurlig.
                    En jag känner (brottet preskiberat nu) kom på en tjuv som stod på knä utanför hans bil och höll på att montera loss stereon. Han tog då full fart och kastade sig på bildörren som kröktes och samtidigt slet av benpipan i tjuvens ena ben.
                    När polisen kom sa han att nar han kom till bilen hotade tjuven med en skruvmejsel och då slet han igen dörren, han kalarde sig från straff för det han gjorde mot tjuven, Men tjuven åkte på stöld skadegörelse och olaga hot.
                    Har själv under många år jobbat med att hjälpa till att dessa parasiter får sina straff, men det finns tyvärr ingen ände på eländet.
                    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
                    Nu även blog på gylta.blogspot.com
                    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 128 visningar
                    1 gilla