Norra Vättern tips vilka färger funkar bäst på gädda?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norra Vättern tips vilka färger funkar bäst på gädda??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norra Vättern tips vilka färger funkar bäst på gädda??

Vill veta vilka vobbler som rekomenderas för norra vättern. Färg modell vilket djup brukar funka den här årstiden tipsa gärna!

Tack på förhand!!

Helt klart är blått nummer ett för mig. Nilsmaster är en höjdare enligt mig. Fiskar huvudelen av gädda i kärrafjärden och in mot hammar. Där ute i skärgården vet jag ej lika bra då jag ej fiskat mycket där,men blott tror jag lite på ändå. Brukar blya ner så dom går 4-6 meter då jag trollar pelagiskt

Kommentera

Ursprungligen postat av Åvikputte Visa inlägg
      Helt klart är blått nummer ett för mig. Nilsmaster är en höjdare enligt mig. Fiskar huvudelen av gädda i kärrafjärden och in mot hammar. Där ute i skärgården vet jag ej lika bra då jag ej fiskat mycket där,men blott tror jag lite på ändå. Brukar blya ner så dom går 4-6 meter då jag trollar pelagiskt
      Hur går du tillväga för att fastställa hur mkt du måste blya ett bete för att nå önskat djupgående? Hade varit intressant att höra då jag är kass på att blya och istyället använder extremt djupgående beten.

Kommentera

Kan inte ge dig exakt en exakt formel på detta då betet man använder och farten är vitalt då detta ske ske samt längden på utsläppet. Och finns ju många beten och farter dårå. Kör på det klassiska med gummisnodd och päronsänke 1-1,5 meter från betet. Eller sånnadära klassika små djupparavaner med olika djupgående

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 209 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art