Sveriges hetaste gäddvatten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sveriges hetaste gäddvatten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sveriges hetaste gäddvatten?

Jag och en kompis hade tänkt att boka in en gäddvecka på senhösten. Allt snack om att lödde är dött har man ju hört så frågan är vart man ska boka. Åland med en dags guidat tur har varit på tal, samma sak med vättern.

Så vart ska man ta sig? Vad är era erfarenheter och spekulationer ang sveriges hetaste gäddvatten just nu?
    sigpic

Har själv funderat på St. Annas skärgård... vet inte hur hett det är men det borde ju finnas god potential iaf!
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ok. Vart ligger det? Aldrig hört talas om......
      sigpic

Kommentera

Söderköping och rakt åt öst

Sök kartor på eniro så hittar du!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
          Jag och en kompis hade tänkt att boka in en gäddvecka på senhösten. Allt snack om att lödde är dött har man ju hört så frågan är vart man ska boka. Åland med en dags guidat tur har varit på tal, samma sak med vättern.

Så vart ska man ta sig? Vad är era erfarenheter och spekulationer ang sveriges hetaste gäddvatten just nu?
          Beror på om du vill ha många fiskar el chansen på en 10+.
          Vart du än åker så är det inte lätt ta en 10:a. Framförallt om du inte har kunskap om vattnet du ska fiska i.
          Visst finns det stora gäddor i vättern men det är verkligen inte bara att ta en fiskevecka och tro att det ska kliva på en sådan fisk. Klart det händer att ngn ibland tar en stor fisk i ett vatten där man ej har kunskap.
          Åland har ju inte rykte om sig at leverera 10+ på löpande band.
          Testa Blekinge, där kommer det ju trots fisketrycket upp lite större fisk ibland.
          Tänker inte nämna det vatten jag anser är ett av Sveriges bästa, är redan tillräckligt med fiskare där.
          Lycka till
          Tobbe.J

Kommentera

Vättern?

Kommentera

Ursprungligen postat av Tojon Visa inlägg
              Beror på om du vill ha många fiskar el chansen på en 10+.
              Vart du än åker så är det inte lätt ta en 10:a. Framförallt om du inte har kunskap om vattnet du ska fiska i.
              Visst finns det stora gäddor i vättern men det är verkligen inte bara att ta en fiskevecka och tro att det ska kliva på en sådan fisk. Klart det händer att ngn ibland tar en stor fisk i ett vatten där man ej har kunskap.
              Åland har ju inte rykte om sig at leverera 10+ på löpande band.
              Testa Blekinge, där kommer det ju trots fisketrycket upp lite större fisk ibland.
              Tänker inte nämna det vatten jag anser är ett av Sveriges bästa, är redan tillräckligt med fiskare där.
              Lycka till
              Givetvis vet jag som de flesta andra gäddinriktade fiskare att det inte bara e att hämta upp de större exemplaren. De mindre har jag fått nog av! Det e därför vi hade tänkt att ta en guíde en eller två dagar dit vi kommer. Om man kollade på förra årets fångster på 15+ gäddor så vill jag minnas att åland levererade en del. Eller en del är ju relativt, men om det var två eller tre tror jag. Då kan man ju ganska enkelt inse att fiskar mellan 10 och 15 var fler. Lutar lite åt det hållet men vi får se. Hörde idag att västervik ska vara hett också. Men mer tips till en oförglömlig resa tack!
              sigpic

Kommentera

Indalsälven har ett grymt gäddbestånd. Relativt ofta kommer även stora monster upp. Detta är kring Östersundstrakten.

Kommentera

Fiskar själv inte i lödde men blir nyfiken då du säger att det är dött..gäller det en stadig långsam nergång eller vad menas?

Kommentera

Givetvis vet jag som de flesta andra gäddinriktade fiskare att det inte bara e att hämta upp de större exemplaren. De mindre har jag fått nog av! Det e därför vi hade tänkt att ta en guíde en eller två dagar dit vi kommer. Om man kollade på förra årets fångster på 15+ gäddor så vill jag minnas att åland levererade en del. Eller en del är ju relativt, men om det var två eller tre tror jag. Då kan man ju ganska enkelt inse att fiskar mellan 10 och 15 var fler. Lutar lite åt det hållet men vi får se. Hörde idag att västervik ska vara hett också. Men mer tips till en oförglömlig resa tack!

Ok. Visst kan Västervik fungera. Har ju levererat en del tyngre fiskar.
                    Fredrik Stjärnkvist på Fiskejournalen har guidade turer där nu i höst. Han är en duktig spinn/jerk fiskare som har koll på grejorna.
                    Kommer inte ihåg priset men det står på Fiskejournalen. Har för mej det var någonstans mellan 1000-1500kr för två dagar med båt.
                    Ha de.
                    Tobbe.J

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar