Jag är i princip den enda som fiskar i sjön och jag började fiska sutare för 3 år sedan och fisket i sjön har ändrats välldigt mkt det senaste året. För några år sen så fick man ca: 2-4 sutare varje pass och inte en enda under 2 kg. Nu är det inte så längre, nu får man oftast mer än 5 och medlvikten ligger väl på 1,5 skulle jag gissa (ingen våg). Det är mest små gäddor i sjön(största jag fått e på 6,5) massa abborrar från 0-1 kg och stoora mörtar, dock inte så många mörtar
Jag tror att det skulle va nödvändigt med en gallring, Fast man är ju ändå rädd att det ska bli skitdåligt fiske. Är det stor risk för det eller ?
Att bli av med sutarna är nog inga broblem, finns säker massa kräftfiskare som skulle kunna köpa (sutare ska vara riktigt bra ) och som Alessandro sa så är det säker nån som vill ha i akvariumet.
Jag tror att det skulle va nödvändigt med en gallring, Fast man är ju ändå rädd att det ska bli skitdåligt fiske. Är det stor risk för det eller ?
Att bli av med sutarna är nog inga broblem, finns säker massa kräftfiskare som skulle kunna köpa (sutare ska vara riktigt bra ) och som Alessandro sa så är det säker nån som vill ha i akvariumet.

Kommentera