Gäddfiske runt Vaxholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske runt Vaxholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av OliverG Visa inlägg
    Dock vet jag inte om det är sant att dom dragit upp 16kg det kan ju vara rykten men jag vet iallafall att dom dragit 13kg gädda och många 10kg jag var där idag lite segt fiske men fick upp 2 gäddor på 3timmar en på 3kg och en på 2,2kg men det var mycket efterföljare också.�� Men jag tycker att du borde Testa Myttinge! Skitfiske på dig!
    Har testat Myttingeviken vid ett par tillfällen, även om det var några år sedan nu... Det kan säkert gå en och annan bättre fisk där, det tvivlar jag inte på och uppenbarligen har det kommit upp några bättre fiskar där.
    Sist jag fiskade där var på våren för ett par år sedan, straxt efter gäddans lek. Det kryllade av Braxen inne i den första norrvända viken, vilket tyder på att det iaf. finns förutsättningar för större gädda.
    Dock var fisket då rätt trögt, endast några mindre fiskar inne i viken. Det kan givetvis vara svårt att få en bättre gädda att hugga då det finns överflöd av braxen där man fiskar.
    Första gången fiskade vi där straxt innan lek i mars/april, då var det i princip stendött. En eller ett par snipor på mer eller mindre en hel dags fiske... Har fått en känsla av att det inte direkt kryllar av gädda där, men att det finns förutsättningar för att en och annan indivd skulle kunna växa sig riktigt stor...

Kommentera

Fiskade mycket runt waxholm förr, hade båten i norrhamnen. Största gäddan jag någonsin sett, eller snarare huvudet och nacken olyckligtvis hade fångstmännen precis sålt kroppen, såg jag i vaxholms hamn, tagen på en spinnare vid en brant stenudde på skuggsidan. Tippade gäddan, huvudet och nackens bredd var enorm till 20+. Till saken var att jag samma år sett många stora gäddor tagna från min egen båt runt vaxholm och hade lite att jämföra med. Många 6-8 kg (50?) och flera runt 10 kg, några 11-12..Tappade en gång en betydligt större.De exakta ståndplatserna kan jag tyvärr inte lägga ut på nätet;-) Men ska jag ge ett tips så är det: om det är en natekant så står de stora nästan utan undantag där det är hård botten, sten.Fö, en uppgift från lerviks udde handlade om en gädda över 20 kg på spinn vill minnas 20,2 kg..
      Senast ändrad av Hemi; 2012-11-04, 09:15.

Kommentera

man hör ju folk dra upp gäddor på 10kg uppåt men jag tror det är ganska utfiskat nu jag var där i Helgen och då var det 2 fiskebåtar med 3-pers i varje båt och dom flugfiskade! så jag vet inte vad jag tycker nu... ska åka dit till våren och hoppas på en lite bättre gädda! Skitfiske på dig!

Kommentera

Är det mycket fisk nu tror du? För jag bor i vaxholm och fiskar nästan varje dag.. skulle vara Coolt att få en lite bättre gädda på sitt hemma vatten! Skitfiske på dig! /Oliver

Kommentera

Hej Oliver, jo visst finns de runt waxholm en polare till mig tog en på 12,6 kg för bara några år sedan. Men visst har det blivit mycket sämre, utfiskat enligt vad kompisar sagt. Har själv inte provat på många år bara några få, få kast på någon ståndplats när jag råkat åka förbi. Lokalkännedomen, var de står och när är viktig, det tog mig själv många år innan jag fick flytet. "Bara" sedan att beta av ståndplatserna..

Frånsett några vårgäddor har jag tagit alla gäddorna på 3-4 ms djup i direkt anslutning, några få meter till betydligt djupare vatten 10-15 m ..De har bara smygit upp för branten och ställt sig ofta kvällstid.

Skitfiske..

Kommentera

okej tack för svaret! kul att så många fiskar i waxholm och i myttinge men nackdelen är att det blir mindre fiske men men...
              Skitfiske på dig!!

Kommentera

Skärgården är slut. För mycket båtar och för många människor för länge.

Kommentera

Jag fiskade några timmar i helgen, och fick 10 gäddor tsm med en annan, så nejdu, fisket är inte dött i skärgården!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                  7 svar
                  1 522 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                  Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34