Jag ska också upp och spinnfluga med klen erfarenhet.
Jag har en amb MAG III från mitten av åttiotalet. Körde kanske tio ggr innan jag tröttnade på trasslet.
Killen i fiskeaffären sa att MAG III "var den enda plast amban som var något att ha". Han trodde att jag var intresserad av ett 1000 krs spö så han kanske bara smörade?
Min fråga är om ni tror att det funkar med den rullen och mitt gamla 10 fotsabu fivestar spö, glasfiber påk.
Eller funkar rullen men kanske ett nytt spö inte är så dumt?
Rullen har inte använts på 20 år med andra ord, skall man smörja dom eller? Var?
Jag har en amb MAG III från mitten av åttiotalet. Körde kanske tio ggr innan jag tröttnade på trasslet.
Killen i fiskeaffären sa att MAG III "var den enda plast amban som var något att ha". Han trodde att jag var intresserad av ett 1000 krs spö så han kanske bara smörade?
Min fråga är om ni tror att det funkar med den rullen och mitt gamla 10 fotsabu fivestar spö, glasfiber påk.
Eller funkar rullen men kanske ett nytt spö inte är så dumt?
Rullen har inte använts på 20 år med andra ord, skall man smörja dom eller? Var?

Det var bara ett exempel på vad dom klarar av.. Givetvis kommer en sådan rulle alldrig användas till Laxfiske men för GT, Tuna och andra monster. Själv kör jag med en rulle som tar 270 meter 0.23 flätlina och det funkar kanon och väger endast 280g. Gillar själv lätt utrustning och tycker det är betydligt lättare att kasta med.. Kan bero på att jag är katastrofalt dålig på att kasta med multi haha.
Kommentera