Hörde av en polare igår att två personer ska ha fångat en gädda på över 23 kg för några dagar sedan i Umeälven. Tillåt mej att tvivla men... Någon som hört eller vet nå mer om denna påstådda sensationella fångst?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
23 kgs gädda i Umeälven?(!!!)
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av DaBbE Visa inläggHörde av en polare igår att två personer ska ha fångat en gädda på över 23 kg för några dagar sedan i Umeälven. Tillåt mej att tvivla men... Någon som hört eller vet nå mer om denna påstådda sensationella fångst?
Sitter på jobbet så jag kommer uppdatera denna sida i några timmar nu !...............___@@@__
......_____//____?____\______
----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
-----`--(@)=====+====(@)-
-
Ursprungligen postat av DaBbE Visa inläggHörde av en polare igår att två personer ska ha fångat en gädda på över 23 kg för några dagar sedan i Umeälven. Tillåt mej att tvivla men... Någon som hört eller vet nå mer om denna påstådda sensationella fångst?
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej DaBbE; Det låter inte otroligt! Det brukar komma upp ett gäng gäddor varje sommar i den vikten när rötmånaden har inletts. Har du läst om den där 14-kilos gäddan jag fick som hade en tänd lykta i magen?
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
www.trumman.com
Otroligt är det inte, men jag hyser ytterst stor skepsism till alla gäddor över 20 kg tills jag får se trovärdig information som styrker vikten vad gäller fångstbevis som mått, bilder, omständigheter osv.. Det finns många fall där påstådd vikt och storlek inte kunnat styrkas med korrekt fångstinfo. Kul att det kommer upp ett gäng gäddor över 20 + varje sommar.. (var finns info om dessa?) Det svenska godkända rekordet vad jag vet ligger på 19,30+ kg.Ohh shoo, ain´t this a fine howdy doo!
Kommentera
-
Jag gissar att flesta monster gäddor av den kalibern ofta fångas av några mindre erfarna fiskare som inte har våg utan endast uppskattar vikten av sin 10-15kg gädda. En stor gädda ser alltid mycket större ut i verkligheten och då tycker de nog att sin egen ser större ut än allt de sett på bild.Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Malone Visa inläggJa det låter otroligt med en sommargädda med den vikten men oj vad kul det vore om nya rekordgäddan kom ifrån Norrland!...............___@@@__
......_____//____?____\______
----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
-----`--(@)=====+====(@)-
Kommentera
-
Det var jag som tog den, jag har bildbevis och mått och allt! Men jag vägrar lägga upp bilder men jag kan säga att jag tog besten på en stripad bajsimitation i ytan över 23m, enligt fiskelegenden David lundquist ska det vara en grym metod för de norrländska älvgäddorna.
På återseende// smörjarn
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 094 visningar
1 gilla
|