Hej!
Mitt första inlägg här på fiskesnack
Jag har en fundering ang. en sjö som ligger ungefär där jag bor.
Det är så att man inte får fiska i sjön pga en girig bonde som äger den men
jag har smygit ner dit många gånger ändå (i tonåren).
Nu för någon vecka sedan så gick jag och en vän dit igen för att testa lite
och sjön är precis den samma nu som då... Grejen med just denna sjön är
att det finns helt galet mycket braxen och sutare där. Jättestora fiskar dessutom.
Man ser braxarna hela tiden då de är i botten och rotar och vissa är riktigt stora. Min fråga är nu, är denna sjön unik eller finns detta fenomen på fler ställen?
Man har ju läst om hur folk mäskar och förbereder innan som skall fiska braxen/sutare (och andra fiskar) men i denna sjön är det bara att titta vart fisken rör sig (det är väldigt grunt längst kanterna), sen kastar man sitt kastmete dit och vips så nappar det. Jag är inte mycket för braxenfiske och så men jag är som sagt ändå nyfiken på om detta är en unik sjö?
Mitt första inlägg här på fiskesnack
Jag har en fundering ang. en sjö som ligger ungefär där jag bor.
Det är så att man inte får fiska i sjön pga en girig bonde som äger den men
jag har smygit ner dit många gånger ändå (i tonåren).
Nu för någon vecka sedan så gick jag och en vän dit igen för att testa lite
och sjön är precis den samma nu som då... Grejen med just denna sjön är
att det finns helt galet mycket braxen och sutare där. Jättestora fiskar dessutom.
Man ser braxarna hela tiden då de är i botten och rotar och vissa är riktigt stora. Min fråga är nu, är denna sjön unik eller finns detta fenomen på fler ställen?
Man har ju läst om hur folk mäskar och förbereder innan som skall fiska braxen/sutare (och andra fiskar) men i denna sjön är det bara att titta vart fisken rör sig (det är väldigt grunt längst kanterna), sen kastar man sitt kastmete dit och vips så nappar det. Jag är inte mycket för braxenfiske och så men jag är som sagt ändå nyfiken på om detta är en unik sjö?
Kommentera