E det någon som provat på denna metod?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drachokovich?
Collapse
X
-
japp fick en abborre på första kastet. Sen var det slut på löja och tråden som skulle hålla betet var lite för hård så den gick av. Så det blev inge mer.Perra Karlsson
Team Fishfire
-
Ursprungligen postat av perrak Visa inläggjapp fick en abborre på första kastet. Sen var det slut på löja och tråden som skulle hålla betet var lite för hård så den gick av. Så det blev inge mer.
Verkade ju inte helt tokigt i fj, konstigt bara att man inte hört om det tidigare...
Men får nog se till att testa på detta nu då i värmen .I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
Provade i Drevviken igår kväll med ett hemmapulat tackel. Flera hugg och en ca 1,5-2 kilosgös, som jag tyvärr tappade vid båten, då kroktafsen släppte från tacklet. Använde snappers mellan kroktafs och tackel för snabbt byte, men det försvagar ju länken något.
Kommentera
-
Kan man köpa det färdigt eller måste man sitta och pula?Yiiha ännu en fiskeblog http://bjornsfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Någon som vet om det är den effektivaste metoden?, för det säger de ju i tidningen att det ska vara.
Fast det är väl förståss olika vid olika förhållanden.
Men om man säager som så att gösen skulle vara skittrög, är det då bättre med drachokovich än tex vj?I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong
Green day på Ullevål 4/6-10
Green day på Wembley stadium 19/6-10
Green days American idiot musical på broadway 27/2-11
Kommentera
-
bj_orn ! Här finns t.ex de här på Tradera, annars vet jag inte om man kan köpa färdiga ?
Kommentera
-
Fösökte köpa färdiga och ringde till Sportfiskepoolen i Uppsala som var de som levererat riggarna till filmen på FJ men deras lager tog slut på några dagar efter att filmen kom upp, deras leverantör hade slut i sitt lager och inga planer på att nytillveka.
Sportfiskepoolen hade planer på att tillverka själv men pga semestertider = personalbrist så fanns inte tiden, men ev senare.
Så hemmapul är vad som gäller kom jag fram till i min ganska omfattande jakt på färdiga D-riggar!!
Kommentera
-
Är också nyfiken på detta tackel. Detta kräver ju död betesfisk, jag är lite nyfiken på alternativa tackel för att hålla mörten eller löjan levande... ett vanligt paternoster fungerar ju men ger ju inte riktigt samma effekt. Vilka leverantörer (inte butiker, leverantörer som t.ex Normark, CWC, BIOS, Wiggler osv. alltså ) har färdiga tackel att leverera?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 021 visningar
1 gilla
|