Var i hamnen igår och provade med shadjiggarna. Redan efter en kvart hade jag missat två fina fiskar vid slackhugg. Men sedan dog det ut i ca 20 minuter innan spöt nästan slits ur min hand och något grymt tungt drar ner mot botten igen... den höll sig där i uppskattningsvis 5 min innan jag vågade börja pressa upp den med hårdare broms. Men det var riktigt segt och när jag tänkt "kommer den inte fram snart" ca tio gånger stack den ut/ner igen och jag fick upprepa samma sak igen. Den här gången kom den upp i ytan och jag har fan aldrig varit så skakis i hela mitt liv... Ska inte orda mycket eftersom jag inte vet vad den vägde men minst 10! Det kan jag garantera! Men om jag får gissa så tror jag nånstans 15kg. Men när jag började pressa in den mot bryggan small tafsen... (proleader 12kg) Riktigt surt för fisken att simma omkring med ett så pass stort bete, tyvärr. Hoppas nu att någon annan fiskare får chansen att ta bort den eller att den lossnar på annat vis. Och att jag fiskade med så tunn dimension har och göra med en felleverans från willyssportfiske. Så riktigt surt är det... Men å andra sidan så var det ju ett kanonbra öppningspass efter hamngäddan!! Och om jag hade ett jävla flyt eller om vattnet börjar kylas ner tillräckligt redan får kommande fisketurer visa!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nu är dom här...
Collapse
X
-
Otur...
synd på gäddan och på en fin missad fisk... Kör du shaden sakta vevandes på botten, eller jiggar du hem den.. Har testat fisket med shaden utan framgång, kör bara på säkertkort = ZALT men jag skulle verkligen vilja fiska hårdare med Shadjiggar... är väl för feg för att slösa bort en fiskedag!
Kommentera
-
Har du provat Tygerleader www.tygerleader.com köpte 15kilos idag, 0,41mm tjock är den och knutbar....How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Re: Otur...
Originally posted by nijo
synd på gäddan och på en fin missad fisk... Kör du shaden sakta vevandes på botten, eller jiggar du hem den.. Har testat fisket med shaden utan framgång, kör bara på säkertkort = ZALT men jag skulle verkligen vilja fiska hårdare med Shadjiggar... är väl för feg för att slösa bort en fiskedag!Vill ha båt!
Kommentera
-
nyköping
Tjena Esox! Såg att du bodde i Nyköping. Några tävlingsmetande kamrater till mig var där på ett träningspass i helgen och enligt deras rapport så var det GRYMT mycket gädda på piren. Ett tips bara!
Kommentera
-
ja
De metade efter vitfisk och jag kan anta att flera gäddor har attackerat mört etc när dom vevat in fisk t ex.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 050 visningar
1 gilla
|