Nu är dom här... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu är dom här...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu är dom här...

Var i hamnen igår och provade med shadjiggarna. Redan efter en kvart hade jag missat två fina fiskar vid slackhugg. Men sedan dog det ut i ca 20 minuter innan spöt nästan slits ur min hand och något grymt tungt drar ner mot botten igen... den höll sig där i uppskattningsvis 5 min innan jag vågade börja pressa upp den med hårdare broms. Men det var riktigt segt och när jag tänkt "kommer den inte fram snart" ca tio gånger stack den ut/ner igen och jag fick upprepa samma sak igen. Den här gången kom den upp i ytan och jag har fan aldrig varit så skakis i hela mitt liv... Ska inte orda mycket eftersom jag inte vet vad den vägde men minst 10! Det kan jag garantera! Men om jag får gissa så tror jag nånstans 15kg. Men när jag började pressa in den mot bryggan small tafsen... (proleader 12kg) Riktigt surt för fisken att simma omkring med ett så pass stort bete, tyvärr. Hoppas nu att någon annan fiskare får chansen att ta bort den eller att den lossnar på annat vis. Och att jag fiskade med så tunn dimension har och göra med en felleverans från willyssportfiske. Så riktigt surt är det... Men å andra sidan så var det ju ett kanonbra öppningspass efter hamngäddan!! Och om jag hade ett jävla flyt eller om vattnet börjar kylas ner tillräckligt redan får kommande fisketurer visa!

Vill ha båt!

haftigt! synd pa gaddan.

Kommentera

Jo det grämer mig som fan.. Hade hellre sett att hugget uteblivit om jag vetat om det där...
      Vill ha båt!

Kommentera

Otur...

synd på gäddan och på en fin missad fisk... Kör du shaden sakta vevandes på botten, eller jiggar du hem den.. Har testat fisket med shaden utan framgång, kör bara på säkertkort = ZALT men jag skulle verkligen vilja fiska hårdare med Shadjiggar... är väl för feg för att slösa bort en fiskedag!

Kommentera

Har du provat Tygerleader www.tygerleader.com köpte 15kilos idag, 0,41mm tjock är den och knutbar....
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Re: Otur...

Originally posted by nijo
            synd på gäddan och på en fin missad fisk... Kör du shaden sakta vevandes på botten, eller jiggar du hem den.. Har testat fisket med shaden utan framgång, kör bara på säkertkort = ZALT men jag skulle verkligen vilja fiska hårdare med Shadjiggar... är väl för feg för att slösa bort en fiskedag!
            Jag låter den sjunka till botten sedan vevar jag bara in ca en meter i taget. Ganska snabbt. Ett tips är att du håller spöt ganska högt så att linan inte "lägger sig" på vattenytan, utan då går den direkt ner och det är där du fångar mest fiskar. 90 procent av alla gäddor på mina shadar hugger när draget sjunker och det är ytterst sällan man känner något alls. Och då kör jag med styvt spö power pro och multirulle. Så här ska du titta på linan hela tiden precis där den går ner i vattnet och huggen avslöjas bara med ett litet darr just där. Så det kräver koncentration för att fungera hundra. Men å andra sidan är det om du frågar mig det absolut roligaste spinnfisket och det är ju även fruktansvärt billigt! Går ju ca 4 shadar på en Zalt.. Och så kan man ju alltid kolla på kroppen om man är osäker på ett hugg. Men jag måste hålla Zalten som favorit på lekbottnarna
            Vill ha båt!

Kommentera

nyköping

Tjena Esox! Såg att du bodde i Nyköping. Några tävlingsmetande kamrater till mig var där på ett träningspass i helgen och enligt deras rapport så var det GRYMT mycket gädda på piren. Ett tips bara!
              Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

PÅ piren?! Vadå vakade det mycket eller var det folk som fick fisk? Har pratat med några riktiga amatörer som sa att dom har fått typ 5 gäddor på en kväll på piren så då måste det vara grymt bra!
                Vill ha båt!

Kommentera

ja

De metade efter vitfisk och jag kan anta att flera gäddor har attackerat mört etc när dom vevat in fisk t ex.
                  Klydda inte till det...

Lär er Meta Mera http://www.metamera.se

Kommentera

jag säger bara 45 punds 50+ cm lång wire. Du tar den nästa gång!
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 050 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art