Har en försändelse från US från en privtperson. Nu har jag fått papper från posten Logistik i Malmö och de frågar efter "kvitto eller annan betalningshandling som styrker varuvärdet" & "en specificerad varubeskrivning önskas" paketet är försäkrat för 500$ och går vi USPS som födelsedagspresent.
det innehåller 3 st rullar samt flätina och krok.
Min fråga är om det har passerat tullen eller är det innan tullen och varför vill posten ha reda på varuvärdet. Jag vill ju helst slippa betala skatt/ moms på grejorna då detta blir relativt dyrt.
vad menas med detta egentligen ?? Någon som vet
Och iom att det är gåva så "vet jag inte värdet" så hur ska jag tackla detta ???
Tacksam för snabba svar då vi åker till norska havet nästa helg och måste ha grejorna...
det innehåller 3 st rullar samt flätina och krok.
Min fråga är om det har passerat tullen eller är det innan tullen och varför vill posten ha reda på varuvärdet. Jag vill ju helst slippa betala skatt/ moms på grejorna då detta blir relativt dyrt.
vad menas med detta egentligen ?? Någon som vet
Och iom att det är gåva så "vet jag inte värdet" så hur ska jag tackla detta ???
Tacksam för snabba svar då vi åker till norska havet nästa helg och måste ha grejorna...
Kommentera