åkte ut för några timmar sen med båten... tänkte fiska lite innan det blev för mörkt här... åkte ut en bra bit med båten och slängde ut ett bottenmete. Till saken hör att det är runt 14 meter djupt där. Efter ca 10 minuter högg det till - jag bjorde mothugg och märkte att det var nåt riktigt stort... började pumpa in den... den var nästan rakt under båten... den "sög" i linan... rakt neråt... sen lugnade det ner sig litegrann.. jag justerade slirbromsen och just när jag var i färd med detta gjorde fisken en rusning på kanske 30 meter snett nedåt under min båt... den SKREK i slirbromsen! jag ville inte få för stort avstånd mellan fisken och mig så jag ökade slirbromsen men då rusade den ytterligare mot botten med en helvetisk kraft.... spöt böjde sig i en parabel ner mot vattenytan och jag försökte återigen pumpa upp den lite längre upp mot ytan... men då brast linan... eller rättare sagt.. en pissig jävla simpel betesknut som jag gjort till kroken flärpades upp... så himla typiskt... hade inte räknat med nån stor fisk idag....
så nu simmar den omkring med en krok i käften... lagom kul... :/
Vad kan det ha varit för fisk...? har tidigare i den här sjön bara fått gädda och abborre... men det finns även lake och öring (det byggdes en laxtrappa i anslutning till sjön för ett par år sedan). Jag har lite svårt att tro att det var en gädda... fightmönstret överensstämde inte med en gäddas tycker jag.... för det kändes som snabba "fenrörelser"... och så den där rusningen... har inte varit med om en gädda som har rusat så... möjligtvis att det var en gigantisk abborre... typ 3 kilo... eller kanske en öring?
vad vet jag... jag fick aldrig skåda den... den var nog aldrig närmare än 7 meter under vattenytan....
så nu simmar den omkring med en krok i käften... lagom kul... :/
Vad kan det ha varit för fisk...? har tidigare i den här sjön bara fått gädda och abborre... men det finns även lake och öring (det byggdes en laxtrappa i anslutning till sjön för ett par år sedan). Jag har lite svårt att tro att det var en gädda... fightmönstret överensstämde inte med en gäddas tycker jag.... för det kändes som snabba "fenrörelser"... och så den där rusningen... har inte varit med om en gädda som har rusat så... möjligtvis att det var en gigantisk abborre... typ 3 kilo... eller kanske en öring?
vad vet jag... jag fick aldrig skåda den... den var nog aldrig närmare än 7 meter under vattenytan....
Kommentera