Varför fiskar så många på detta sätt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför fiskar så många på detta sätt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
    Hur ska ni ha det? KG? säger att nylonlina är starkare och Linkan81 säger flätlina.
    Nej, jag sa inte att nylonlina är starkare än flätlina. Det beror på den enkla anledningen att det inte är så. Det jag sa är att du inte verkar ha många rätt.
    Om du nu är här för att lära dig så kan ju en god tanke vara att lyssna på såna som möjligen kan något?

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
      Nej, jag sa inte att nylonlina är starkare än flätlina. Det beror på den enkla anledningen att det inte är så. Det jag sa är att du inte verkar ha många rätt.
      Om du nu är här för att lära dig så kan ju en god tanke vara att lyssna på såna som möjligen kan något?
      Ja jag försöker men det är inte lätt när du citerar mitt inlägg och skriver att jag inte har många rätt när jag undrar om flätlina inte är starkare än nylonlina.

Och om du nu tar dig tiden att läsa min fråga varför inte bara svara på den istället? Alla är inte lika bra på fiske som du är tyvärr.

Kommentera

Ursprungligen postat av phille Visa inlägg
        Ja jag försöker men det är inte lätt när du citerar mitt inlägg och skriver att jag inte har många rätt när jag undrar om flätlina inte är starkare än nylonlina.

Och om du nu tar dig tiden att läsa min fråga varför inte bara svara på den istället? Alla är inte lika bra på fiske som du är tyvärr.
        Jag läste din fråga och svarade. Läs gärna mitt först inlägg en gång till.

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
          Utan att få det som ett påhopp men är ditt psyke starkt nog för att fortsätta fiska?

Klart man vill drilla fisken ett tag. Sen får man ju se till att det tar den tid det tar för fisken att återhämta sig. Jag har aldrig haft några problem med det oavsett långa och ibland kanske rent av onödiga drillningar.
          Jag leker inte med mina motståndare! Jag vinner eller jag förlorar!

Det är under den tid det tar för mig att veva in fisken så att jag kan ta den som jag kan förlora den. Alltså försöker jag göra den tiden så kort som möjligt. Har jag fisken inom räckhåll tar jag gälgrepp eller använder håv. Behöver fisken ”konstgjord andning” en stund får den det men jag har hittat fiskar jag trott ha hunnit bli återhämtade, när de simmade iväg, ligga flytande i ytan en kvart senare. Det är därför fisken ska in till mig och krokas av fortast möjligt.

Det är säkert roligt för många att få plåga fisken en stund men det ingår inte i min fiskeetik att göra så.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
            Jag läste din fråga och svarade. Läs gärna mitt först inlägg en gång till.
            Jo precis jag fick ett perfekt svar på min fråga i ditt första inlägg, tack.

Men läs ditt andra inlägg en gång till så förstår du nog vad jag menar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 038 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art