Blåst av en medlem... :( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blåst av en medlem... :(

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Blåst av en medlem... :(

Hej jag har ett problem.

En person här på fs har köpt beten av mej för 900 kr för över en månad sen och han vägrar betala för sej.
    Jag mailar honom flera ggr i veckan och han har lovat att då och då ska han betala, men när det datumet kommer så finns inga pengar på mitt konto ändå....
    Och så säger han ett nytt datum och likandant.
    Alltid kommer han och slingrar sej med något nytt. Han har sagt att han har varit i tyskland i 3 veckor, men ändå har han lagt upp bilder och säljestrådar här på forumet. (tycker det är lite konstigt att sälja beten från ett hotel i tyskland?....) han har också sagt att han tappade sin plånbok på fyllan och samma dag gjorde hans sambo slut så hon kunde så klart inte skicka mej några pengar. Och gången innan när han skulle betala av till mej så fick han visst bara 2/5 av sin lön så han hade inte råd att betala förens efter 2 veckor extra.
    Tycker det är lite väl ``otur´´ för en och samma person......
    Så tills i Onsdags så svor han på att han skulle betala, men fortfarande inga pengar och nu svarar han inte på mail eller pm här på fs så jag vet inte vad jag ska ta mej till.
    Men i helgen skrev han att pengarna var på väg, det är bara det att han sagt till mej vid minst 2 tillfällen att han raderat sin e-postinkorg så han har inte ens mitt kontonr.

Har sagt att jag ska polisanmäla honom för bedrägeri, men jag vet nästan garanterat att polisen inte kommer lyfta ett finger för att jag ska få mina pengar tillbaka.

Alla säger att jag ska ta betalt innan jag skickar saker, men han har handlat av mej tidigare så ja trodde det var lugnt.

Vet ni vad jag ska göra för att få mina pengar?

Tänkte börja med att hänga ut honom här om det inte händer något tills i morgon.

Mycket tacksam för svar.

Mvh// Jonatan
    Senast ändrad av roach master; 2008-06-30, 20:33.
    I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
    Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Häng ut honnom här bara. Så vet ju alla andra att man inte ska göra affärer med honnom. Han verkar ha fått sina chanser att göra rätt för sig.

Du har ju hans adress också. Släng ut den med. Det är ju alltid någon här som bor nära som kan göra hembesök och hämta dina pengar sen skicka dom till dig.
    Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Jag tycker du ska ta kontakt med rättsväsendet. Tycker nog också att du ska outa vilken medlem det rör sig om så att ingen annan gör affärer med denna, med risk för att fler blir utan betalning.

mcbens råd om att slänga ut adress för hembesök är definitivt inte ett alternativ, utan rent av förnuftsvidrigt, vi lever ju inte på medeltiden. Det skulle tvärtom kunna utmynna att du blir polisanmäld.

Mvh/ Ugga-fisk

edit: spara för allt i världen all kommunikatin du haft med köparen. Övernskommelser via mejl etc.

Kommentera

Håller med föregående talare fullständigt.
        Häng ut honom bara!

Kommentera

Japp tänkte att alla ska få veta vem det är i morgon om han nu inte är jävligt snabb på att betala i kväll, men det är nog inten chans, blir ju tråkig för honom.

Det fula är att när man pratar med honom om det så frågar han om jag vill komma ner och fiska i blekinge med honom där han fiskar och bor (tror ja iaf). Och det är ju klart att man vill det, men det är så fräckt att locka med det när jag sitter i den sitts jag gör...
          I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
          Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Du har PM Roach Master

Kommentera

Ta alltid betalt innan du skickar betena
              men det är ändå för djävligt av honom att göra så här och sen blåljuga ...
              Titta gärna in på min fiskeblogg
              www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Häng ut honom!!!
                Är man inte ärlig och vill göra rätt för sig så finns det ingen anledning till att vara "snäll" och inte ange vem det är. Kan kanske rädda nån fler. Polisen lär inte lyfta ett finger. Dom har fullt upp med fortkörare. Har nyss anmält en stöld av min fiskeutrustning men dom gör inte ett smack!!!

Kommentera

Hmmm, knepigt. Jag tycker du på ett sätt gör rätt med denna tråden och hoppas att personen betalar. Att göra såhär är ju verkligen en sista utväg. Att outa nicket tjänar ju ingen på men du måste ju göra nånting.
                  Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Häng ut han det lär ju hindra att han blåser fler personer
                    Titta gärna in på min fiskeblogg
                    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg